راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توسعه 1500 دستگاه آنی بانک توسط بانک ملی تا پایان سال جاری

هرچند نمایشگاه تلکام امسال خیلی موردتوجه بانک‌ها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بانکی قرار نگرفت ولی در حاشیه این نمایشگاه بانک ملی یکی از محصولات مهم و جدید خود را در دومین روز از نمایشگاه، با نام دستگاه آنی بانک رونمایی کرد.

این دستگاه که توسط شرکت جی‌اس‌اس و با همراهی اپراتور همراه اول و بانک ملی ساخته و ثبت اختراع شده است، خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان را به در 24 ساعت شبانه‌روز و در هفت روز هفته ارائه می‌دهد.

ببینید: آنی بانک ملی در تلکام با حضور مدیران ارشد بانک ملی، همراه اول و جی‌اس‌اس رونمایی شد

هم‌زمان با رونمایی از این دستگاه، در نشستی در نمایشگاه تلکام چگونگی ارائه خدمات توسط این دستگاه مطرح شد.

محمدمهدی عطوفی، معاون بازاریابی و امور مشتریان همراه اول، در ابتدای این نشست گفت: «با رونمایی از دستگاه آنی بانک ملی، ما سلسله اقداماتی را در همراه اول به‌صورت سرویس الکترونیک ارائه دادیم تا مشترکان بدون حضور نیروی انسانی و هر ساعت در هفته خدمات بگیرند. در حال حاضر نیز علاوه بر سیم‌کارت، خدمات بانکی مورد نیاز مشتریان شامل خرید سکه، ارز و کارت بانکی و … با همکاری بانک ملی توسط این دستگاه ارائه می‌شود.»

او همچنین گفت: «برنامه پیش روی ما این است که تا پایان سال جاری 1500 عدد از این دستگاه در مکان‌های همگانی که مورد نیاز مشتریان است، راه‌اندازی شود. ارائه این خدمات برای نخستین بار توسط همراه اول صورت می‌گیرد و فصلی نوین برای مشترکان این اپراتور است تا با رضایت کامل و خاطر آسوده، خدمات خود را دریافت کنند.»

در ادامه این نشست، مسعود خاتونی، معاون فناوری اطلاعات و عضو هیئت‌مدیره بانک ملی، ضمن قدردانی از فعالیت‌های اپراتور همراه اول در کشور، گفت: «دولت در چند سال گذشته استقرار و توسعه دولت الکترونیک را در دستور کار خود قرار داده است. در این راستا دستورالعمل‌هایی از سوی مجلس و دولت تنظیم شد تا تمامی دستگاه‌های اجرایی شیوه‌های مکانیزه را جایگزین روش‌های سنتی کنند تا ارائه خدمات به مشتریان با سهولت انجام شود. ما برای انجام این کار با دستگاه‌های گوناگون وارد تعامل شدیم تا ارائه سرویس‌ها را در لایه‌های بانکی توسعه دهیم.»

خاتونی در ادامه گفت: «حقیقت این است که یکی از محصولات موردتوجه برای مشتریان ارائه سیم‌کارت است که دارای احراز هویت در سطح بالاست. اینکه در آنی بانک می‌توانیم این خدمات را ارائه دهیم یعنی سایر خدمات همراه اول، به سهولت قابل‌عرضه است. سایر خدمات همراه اول برای مشتریان دسته‌بندی و در سامانه‌های مختلف آنی بانک که تا ماه آینده در 150 و تا پایان سال در 1500 نقطه از کشور در دسترس خواهد بود، قابل‌عرضه است. از طرفی با توجه به اینکه این سرویس در بانک ملی جدید است، ما خواهان این هستیم که نواقص یا کم‌وکاستی‌های این دستگاه‌ها و سرویس‌هایشان توسط کاربران اطلاع‌رسانی شود، تا آن‌ها را رفع کنیم و به خواسته مشتریان نزدیک شویم.»

مهرداد محرابیان، مدیر استراتژیک شرکت جی‌اس‌اس نیز در ادامه این نشست گفت: «ایده ساخت این دستگاه از دو سال پیش مطرح و برنامه‌ریزی در جهت رفع نیاز بازار انجام شد. طبق بررسی‌های ما یکی از دغدغه‌های مردم، خرید سیم‌کارت بود که با توجه به این مسئله، با همراه اول وارد تعامل شدیم. مهم‌ترین مشکل در این بخش، احراز هویت بود که با محصول Gface و مرکز تماس این مسئله را حل کردیم.»

مدیر استراتژیک شرکت جی‌اس‌اس در ادامه گفت: «از آنجا که این پروژه، ملی بود و ما درصدد کسب اعتماد مردم بودیم، بانک ملی بهترین گزینه بود؛ بنابراین ما توانستیم دو غول بزرگ صنعت را با خودمان همراه کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.