راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری Baidu بزرگ‌ترین موتور جستجوگر چین با پی‌پل

چینی‌ها روزبه‌روز تمایل بیشتری نسبت به انجام خرید و پرداخت پول آنلاین دارند. همین مسئله باعث شد تا یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی چین به فکر استفاده و بهره‌بری از این هزینه‌های انجام‌شده بیفتد.

Baidu بزرگ‌ترین موتور جستجوی چین است و به‌تازگی همکاری را با شرکت پی‌پل (Paypal) شروع کرده است. بر اساس این همکاری، کاربران Baidu می‌توانند با استفاده از کیف پول Baidu خود، از سایت‌های خارجی خرید کنند.

همکاری پی‌پل و Baidu امکان اتصال کاربران این سایت چینی را به چیزی حدود 17 میلیون فروشنده‌ای که پی‌پل پذیرش می‌کنند فراهم کرده است.

با این کار، شانس بزرگی به پی‌پل روی آورده است و وارد حوزه رو به رشدی در چین شده است؛ میزان خرده‌فروشی‌های آنلاین در چین و در سال 2016 به 752 میلیارد دلار رسید.

برای مثال در روزی مانند فستیوال خرید China’s Singles’ Day که نسخه چینی «جمعه سیاه» است، علی‌بابا توانست طی 24 ساعت به فروش 18 میلیارد دلاری برسد که از میزان، 82 درصدش از طریق تلفن همراه انجام شده بود.

البته عطش کشور چین برای ورود و گسترش فعالیت‌هایش در عرصه‌های بین‌المللی غیر قابل چشم‌پوشی است و شرکت‌هایی مانند علی‌بابا و تنسنت هم چنین اقدامات و همکاری‌های مشابهی داشته‌اند.

برای مثال چند ماه پیش، علی‌پی، کیف پول همراه علی‌بابا، همکاری خودش را با Hellopay در جنوب شرق آسیا اعلام کرد. همچنین وی‌چت پی نیز همین چند وقت پیش اعلام کرد که برای دریافت مجوز پرداخت کشور مالزی، درخواست داده است.

ازطرف دیگر، استرایپ (Stripe) هم به‌تازگی خبر از همکاری با علی‌پی و وی‌چت پی را داده است.

چیزی که بیشتر مورد توجه خریداران چینی است، استفاده از کیف پول‌های همراهی مانند علی‌بابا و تنسنت است؛ چراکه این کیف پول‌ها به‌صورت یکپارچه به اپلیکیشن‌های موبایلی افراد متصل می‌شوند و حتی به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌راحتی و تنها با اسکن یک کد QR، حتی به دست‌فروشان کنار خیابان هم پرداخت انجام دهند.

البته باید بگوییم که علی‌بابا و تنسنت، کاربرانی به مراتب بیشتر از Baidu دارند. کاربران 450 میلیونی علی‌پی و کاربران 300 میلیونی تنسنت، قابل مقایسه با کاربران 100 میلیونی کیف پول Baidu نیست.

منبع: Mashable

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.