راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مظاهری در رویداد سالانه پکس: در POS 2.0 نقطه فروش به نقطه تجمیع سرویس تبدیل می‌شود

دومین روز از کنفرانس دو روزه شرکای تجاری جهانی پکس 2017 در گوانگ‌ژو چین در حال برگزاری است. در این رویداد شرکای شرکت پکس از سراسر جهان حضور دارند تا با محوریت پکس، درباره آینده پرداخت در جهان و روندهای پیش روی صحبت کنند. دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو نماینده انحصاری پکس در ایران نیز در این رویداد درباره POS 2.0 سخنرانی کرد.

مظاهری در رویداد سالانه پکس گفت: «از ابتدای سال ۱۹۰۰ تا امروز روش‌های پرداخت از پرداخت‌های نقدی و چک به سمت پرداخت‌های آنلاین حرکت کرده است.» مدیرعامل شرکت توسن تکنو با طرح این پرسش که موج بعدی چیست، پاسخ را در مواردی ازجمله «موبایل، شبکه‌های اجتماعی، کلان داده‌ها و سرویس به‌عنوان خدمت» دانست.

POS 2.0
مظاهری در رویداد سالانه پکس: در POS 2.0 نقطه فروش به نقطه تجمیع سرویس تبدیل می‌شود

او مفهوم POS 2.0 را اشتراک سه حوزه پرداخت، خرده‌فروشی و تجارت الکترونیکی معرفی کرد. مظاهری با اشاره با حادثه پلاسکو اشاره کرد که در نبود راه‌حل‌های ابری نزدیک به ۶۰۰ کسب‌وکار تمام اطلاعات مالی‌شان را از دست دادند.

به گفته دکتر محمد مظاهری در رویداد سالانه پکس، در فضای POS 2.0 از هر نقطه‌ای می‌توان مدیریت حساب‌های مالی و تراکنش‌ها را مدیریت کرد. او در این زمینه به فعالیت‌های شرکت توسن تکنو اشاره کرد و دراین‌باره گفت: «فراخوانی برای برنامه‌نویسی برای کارت‌خوان A920 در هکاتون توسن داده شد (+). ز آن زمان تاکنون پیشنهادهای متعددی دریافت شده و به‌عنوان نمونه به اپلیکیشن چاردیواری می‌توانم اشاره کنم.»

مدیرعامل شرکت توسن تکنو در پایان صحبت‌هایش گفت: «این مفهوم به‌طور خلاصه به این معنا است که نقطه فروش به نقطه تجمیع سرویس تبدیل می‌شود. مواردی مثل محاسبات ابری، خرده‌فروشی، پرداخت، کلان داده‌ها، خدمات ارزش‌افزوده و خرید مبتنی بر وب، در یک نقطه ارائه می‌شوند.»

شرکت پکس که شرکت توسن تکنو نماینده انحصاری آن در ایران است (+)، در سال ۲۰۰۰ تأسیس شده است و جزو 4 تأمین‌کننده برتر کارت‌خوان در جهان است. این شرکت هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه کارت‌خوان نصب شده در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. این کمپانی بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد که ۵۲ درصد آن‌ها در بخش‌های تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این‌ها، پکس بیش از ۱۰۰ الگوی (Patent) ثبت‌شده دارد.

پکس در سومین رویداد سالانه خود، از چهار محصول جدید رونمایی کرد که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصولات و عکس‌های بیشتر می‌توانید مطلب «پکس از 4 محصول جدید پرداختی رونمایی کرد» را در راه پرداخت ببینید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.