راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

پکس از 4 محصول جدید پرداختی رونمایی کرد

کنفرانس دو روزه شرکای تجاری جهانی پکس 2017 در گوانگ‌ژو چین اولین روز خود را پشت سر گذاشت. در این رویداد شرکای شرکت پکس از سراسر جهان حضور دارند تا با محوریت پکس، درباره آینده پرداخت در جهان و روندهای پیش روی صحبت کنند و همچنین از تازه‌ترین محصولات پکس نیز در این رویداد رونمایی شده است. در دومین روز از این رویداد نیز، دکتر محمد مظاهری مدیرعامل شرکت توسن تکنو درباره  POS 2.0 در این کنفرانس سخنرانی می‌کند.

در روز اول از این رویداد دو روزه، مدیران پکس چشم‌اندازی که از صنعت پرداخت در جهان دارند را وصف کردند که در این چشم‌انداز، ایران یکی از بازارهای مهم پکس در جهان است. با وجود اینکه پکس یک برند چینی است، ولی در سال‌های اخیر موفق شده به بازارهای اروپا و آمریکا هم راه پیدا کند و در سال 2015 چهارمین برند پرفروش دستگاه‌های کارت‌خوان در جهان بوده است. (+)

شرکت پکس که شرکت توسن تکنو نماینده انحصاری آن در ایران است (+)، در سال ۲۰۰۰ تاسیس شده است و جزو 4 تامین‌کننده برتر کارت‌خوان در جهان است. این شرکت هم‌اکنون بیش از ۱۰ میلیون دستگاه کارت‌خوان نصب شده در بیش از ۱۰۰ کشور دنیا دارد. این کمپانی بیش از ۱۰۰۰ کارمند دارد که ۵۲ درصد آنها در بخش‌های تحقیق و توسعه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این‌ها، پکس بیش از ۱۰۰ الگوی (Patent) ثبت شده دارد.

با نگاهی به ابزارهای پرداخت به نظر می‌رسد در سال‌های اخیر این دستگاه‌های زمخت به ابزارهایی ظریف‌تر با طراحی‌های زیباتر تبدیل شده‌اند. همان‌طور که در سال‌های گذشته موبایل در جهان دچار تغییر و تحول فراوان شده است و از ابزاری برای مکالمه، به ابزارهایی برای انجام همه کارها تبدیل شده، دستگاه‌های کارت‌خوان هم این روند تکاملی را طی کرده‌اند. ابزارهای پرداخت اکنون زیباتر، ظریف‌تر و کاراتر از هر زمان دیگری شده‌اند و صرفا ابزاری برای پرداخت نیستند. ابزارهای پرداخت در حال تغییر چیزها و کارهای زیادی از جمله خرده‌فروشی هستند.

.

رونمایی از محصولات جدید پکس

شرکت پکس در اولین روز از سومین کنفرانس سالانه شرکای تجاری خود از چندین محصول سخت‌افزاری و نرم‌افزاری رونمایی کرد. پایانه پرداخت موبایلی Q90 و صندوق فروشگاهی تبلتی E810 دو محصول سخت‌افزاری بودند که پکس در این رویداد از آن‌ها رونمایی کرد.

همچنین پکس دو محصول نرم‌افزاری نیز در این رویداد رونمایی کرد که عبارت‌اند از درگاه پرداخت پکس‌پی و پلتفرم پکس‌ استور.

پکس‌پی یک درگاه پرداخت یکپارچه است که روی ابزارهای پکس کار می‌کند. این ابزار قابلیت ارائه سرویس به روش‌های پرداخت موبایلی، کارت و NFC را دارد. در واقع صاحبان کارت‌خوان‌های پکس به کمک این درگاه، می‌توانند تراکنش‌های خود را مدیریت کنند.

این ابزار هم‌اکنون ابزارهای پرداخت موبایلی پرکاربرد چین مانند علی‌پی و وی‌چت‌پی را پشتیبانی می‌کند. همچنین اخیرا پکس دستگاه کارت‌خوان هوشمند A920 را معرفی کرده است که این درگاه ویژگی‌های منحصربه‌فردی به این دستگاه اضافه می‌کند. استفاده از کدهای کیو‌آر یکی از روش‌های مرسوم پرداخت در چین است که این درگاه سناریوهای متعددی برای پشتیبانی از این روش دارد.

پکس استور هم مانند اپ‌ استور و گوگل‌پلی ابزاری برای ارائه اپلیکیشن‌های مختلف است. در پکس استور اپلیکیشن‌های قابل استفاده روی ابزارهای پکس ارائه می‌شود. پکس استور پاسخی به رشد ابزارهای هوشمند پرداخت در جهان است. همانند اپل‌استور که فرصتی برای توسعه مدل‌های کسب‌وکار جدید بود، سام دنگ از پکس این پلتفرم را فرصتی برای رشد مدل‌های جدید کسب‌وکار می‌داند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.