راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه‌ی پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور

چه هدفتان تحصیل و یا اقامت در خارج از کشور باشد و چه برای مسافرات به عنوان گردشگر بخواهید از کشور خارج شوید، باید عوارض خروج از کشور را پرداخت کنید و اگر فیش آن را به مامور فرودگاه در زمان کنترل پاسپورت نشان ندهید، اجازه خروج از کشور به شما داده نمی‌شود. عوارض خروج از کشور سال 95 برای هر مسافر به مقاصد بین‌المللی ۷۵ هزار تومان و برای مقاصد زیارتی ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

یک مطلب جدیدتر را درباره پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور ببینید: «چگونگی پرداخت اینترنتی عوارض خروج از کشور / آموزش تصویری»

.

پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور

در حال حاضر پرداخت این وجوه به‌صورت حضوری در شعب بانک ملی قابل پرداخت است؛ ولی بانک ملی برای سهولت دسترسی به خدمات بانکی و صرفه‌جویی در وقت و ارائه خدمات بانکی شبانه‌روزی آنلاین «وب کیوسک» را راه‌اندازی کرده است.

سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض خروج از کشور روی این وب کیوسک‌ها تعبیه شده است که طی چند مرحله می‌توانید پرداخت را انجام دهید. وب کیوسک‌ها در برخی از شعب بانک ملی و در تمام شعب شهاب بانک ملی موجود هستند. شعب شهاب بانک ملی شعب تمام الکترونیک و بدون کارمندی هستند که به‌صورت 24 ساعته آماده ارائه خدمات به مشتریان می‌باشند و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌کنند؛ لیست تمام شعب شهاب بانک ملی جهت استفاده از کیوسک برای پرداخت الکترونیک عوارض خروج از کشور را می‌توانید از اینجا مشاهده کنید.

این وب کیوسک‌ها به‌طور شبانه‌روزی و در روزهای تعطیل نیز آماده‌ی خدمات‌رسانی هستند لذا شما می‌توانید برای تسریع در پرداخت این عوارض و صرفه‌جویی در زمان خود و همچنین در روزهای تعطیل که بانک‌ها نیز تعطیل هستند برای پرداخت عوارض خروج از کشور خود به یکی از شعب شهاب بانک ملی مراجعه کنید.

شما می‌توانید نحوه‌ی استفاده از وب کیوسک را ازاینجا مشاهده کنید.

1 دیدگاه
  1. سید محمود حسینی می‌گوید

    با سلام و عرض تشکر از خانم حاجی، مطالب ارائه شده توسط شما بسیار مفید بود، بدینوسیله از زحمات شما قدر دانی میکنم.حسینی.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.