راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

350,000 بلژیکی تحت پوشش خدمات بیومتریک در دولت الکترونیک

پلتفرم ایتس‌می بلژیک (Itsme)‌ با این هدف طراحی شده است که شهروندان از طریق بیومتریک وارد آن شده و به خدمات آنلاین دولت به منظور اموری چون پرداخت مالیات، دسترسی به یارانه‌های بازنشستگی، اجرای بانکداری آنلاین و دسترسی به اپراتورهای شبکه موبایل متصل شوند.

شرکت جیمالتو (Gemalto) در رویداد مانی 2020 موفقیت‌‌شان در راه‌اندازی برنامه موبایل آی‌دی (Mobile ID) را جشن گرفتند. طبق اعلام این شرکت  پلتفرم ایتس‌می بلژیک بالغ بر 350،000 کاربر را با موفقیت ثبت‌نام کرده‌است.

این برنامه با مشارکت موبایل آی‌دی بلژیک و کنسرسیومی از بانک‌های بلژیکی و اپراتورهای شبکه تلفن همراه توسعه یافته و مبنای طراحی آن، قابلیت ورود کاربران با ثبت‌نام بیومتریک در سیستم و سپس اتصال به سرویس‌های آنلاین دولتی است تا بتوانند در خلال آن اموری هم‌چون پرداخت مالیات، دسترسی به یارانه‌های بازنشستگی، بانکداری آنلاین و دسترسی به اپراتورهای شبکه تلفن همراه را در اختیار داشته باشند. تمام کاربرانی که در سیستم ثبت‌نام کرده‌اند از آن استفاده می‌کنند، به‌طوریکه طبق گزارشات منتشره توسط ایتس‌می، تنها یک‌ سال پس از راه‌اندازی، به‌صورت میانگین هر ماه سه تبادل از خدمات دولت الکترونیک و شش تراکنش بانکی توسط هر کاربر صورت گرفته است.

با عطف به اینکه جمعیت بلژیک بیش از 11 میلیون نفر گزارش می‌شود، آمار کاربری 350،000 نفر تنها بخش بسیار کوچکی از این میزان نفوس به شمار می‌آید. هرچند که با توجه به گرایش‌های جهانی به سمت بانکداری دیجیتال و دیجیتال‌سازی سرویس‌های دولتی، افزایش ثبت‌نام در چنین سیستم‌هایی دور از انتظار نیست. مدیرعامل موبایل آی‌دی بلژیک، کریس دی ریک (Kris de Ryck)، نسبت به الهام‌بخش بودن پلتفرم ایتس‌می بلژیک برای سایرین نیز خوش‌بین است و طی بیانیه‌ای اعلام کرده است: «امیدواریم مشارکت ما مثالی باشد برای دیگر کشورهای اروپایی، تا ارتباطات یکپارچه و امنی را برای سرویس‌های آنلاین عمومی ارائه دهند».

منبع: Findbiometrics

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.