راه پرداخت
راه پرداخت؛ رسانه فناوری‌های مالی ایران
-

یادداشت

آخرین یادداشت‌های روز فعالان حوزه فناوری اطلاعات بانکی، پرداخت و فین‌تک در خصوص دغدغه‌های روز این صنعت را از اینجا در سایت تحلیلی خبری راه پرداخت ببینید

عناصر اصلی برای یک سازمان توانمند در فروش چیست؟

بهنام بهزادی‌فر، مشاور در حوزه استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتریان / توانمندسازی فروش، هرآنچه را که برای جذب خریداران و فروش بیشتر به مشتریان هدف نیاز است را در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد؛ بنابراین تغییرات چشمگیر در مدل‌های خرید B2B و

ماهیت فناوری اطلاعات / پدیداری فناوری اطلاعات مبتنی بر رویکرد فلسفه تکنولوژی

فرشاد صفری، معاون توسعه کسب‌وکار پلتفرم بانکداری باز فرابوم / به یک خودکار نگاه کنید. ابزاری مصنوعی برای نوشتن است؛ فقط همین؟ خیر، بیش از این است. خودکار زمانی ابزار است که توسط انسان برای نوشتن استفاده شود. از یک طرف خودکار می‌تواند

چرا اینشورتک‌ها تا به امروز در ایران به درخشش خاصی نرسیده‌اند؟ / استارتاپ‌های بیمه، سوار بر موج تأمین مالی

احسان حق‌بجانب، فعال حوزه نوآوری در بیمه / سرمایه‌گذاران با هدف دگرگونی صنعت بیمه، سرمایه خود را به پای استارتاپ‌های فناوری بیمه می‌ریزند. این افزایش سرمایه‌گذاری نه‌تنها به رشد در صنعت دامن می‌زند، بلکه باعث گسترش تیم‌های استارتاپی، رشد

چرا حضور فیزیکی صرافی‌های رمزارز مهم است؟

مشتریان خدمات مالی به ارتباط رودررو با ارائه‌دهندگان خدمات نیاز دارند. مردم می‌توانند سال‌های سال از خدمات یک بانک به‌صورت فقط آنلاین و بدون مراجعه به شعبه استفاده کنند، اما از نظر روانی نیاز دارند که از وجود یک مکان فیزیکی برای مراجعه

آنها که باید از قانون بترسند چه کسانی هستند؟ / رگولاتوری در حمایت از کسب‌و‌کارهای واقعی

اخیراً یکی از مدیران سابق صرافی رمزارز کوین‌‌بیس به کلاهبرداری متهم شده است. این موضوع سروصدای زیادی به پا کرده و بسیاری از رگولاتورها به میدان آمده‌اند و تلاش می‌کنند از این نمد کلاهی برای خود ببافند. آنهایی که معتقدند عرصه رمزارزها عرصه

آیا مشتریان ماشینی بهتر از مشتریان انسانی عمل می‌کنند؟ / تفاوت در رفتار خرید، مدل کسب‌و‌کار را تغییر می دهد

بهنام بهزادی‌فر، مشاور در حوزه استراتژی‌های مدیریت ارتباط با مشتریان / امروزه، مردم به طور فزاینده‌ای از دستگاه‌های هوشمند برای خریدهای معمولی استفاده می‌کنند و ماشین‌ها می‌توانند فرایندهای خرید را برای آن‌ها انجام دهند. اما مشتریان

در جست‌وجوی روایت جدید / چرا ظاهراً هیچ‌کس این روزها برای رمزارزها جیغ و هورا نمی‌کشد؟

واقعیتی که باید باور کنیم، این است که این روزها دیگر رمزارزهانقل‌ونبات گفت‌وگوهای پرحرارت کوچه و مهمانی و کلاس و محل کار نیستند! ظاهراً هیچ‌کس این روزها برای رمزارزها جیغ و هورا نمی‌کشد! چه بر سر رمزارزها آمد؟ آیا مردم از رمزارزها دست

جایگاه مشاوران مدیریت و فناوری در صنعت بانکی

محمود مزینانی، تحلیلگر مدیریت و بانکداری / آغاز مشاوره، همان آغاز استفاده از افراد خردمند است ولی در مفهوم امروزی، این حرفه در قرون 18 و 19 با حسابدارها مفهوم پیدا کرده است؛ همین گروه با انتشار مطالعات حرکت و زمان‌سنجی تیلور و مباحث اداری

بانکداری دیجیتال و ابزارهای مدیریت سرویس

علیرضا بزرگمهری، مشاور گروه فناوری پرند/ در حال حاضر، اکثر بانک‌های سنتی خدمات دیجیتال ارائه می‌کنند و دولت مردم را تشویق می‌کند تا از پرداخت‌های بدون وجه نقد در زندگی روزمره خود استفاده کنند، به‌ویژه در طول همه‌گیری که تقاضا برای اجتناب

برند قوی باارزش‌ترین دارایی یک کسب‌وکار است

یاسر علیزاده، مدیر روابط عمومی رایانمهر / یک برند قوی اگر نگوییم باارزش‌ترین دارایی یک کسب‌وکاراست، یکی از کلیدی‌ترین دارایی‌هاست که درک مشتری، مشتریان بالقوه و کارمندان از یک کسب‌وکار را دیکته کرده و یک عنصری کلید برای تأثیرگذاری بر

در دو راهی ماندن یا مهاجرت

وحید والیمدیرعامل هلدینگ نیک‌اندیش / چند روز پیش، تحلیلی درباره مهاجرت نخبگان می‌خواندم. خب، مثل اینکه کار به جایی رسیده که شرکت‌ها با همه افرادشان در حال مهاجرت هستند. ما مانده‌ایم و تلاش می‌کنیم با آن دسته از نخبه‌های مملکت‌مان که هنوز

وجود سردرگمی و موازی‌کاری در سرویس‌های خدمات دولتی / بدهی فنی؛ چالشی برای توسعه

مسعود حسینی، مدیر نوآوری عصر داده/ امروزه سامانه‌های خدمات الکترونیک دولت نتیجه سیاست‌گذاری دولت‌ها در دهه‌های ۸۰ و ۹۰ شمسی در خصوص توسعه زیرساخت‌های فناوری اطلاعات هستند. هرچند در حال حاضر روی کاغذ بیشتر خدمات در چند سامانه ارائه می‌شود،

مزایای کرادفاندینگ برای اقتصاد ما

علیرضا آقااحمدی، مدیر تأمین مالی کارن‌کراد/ کسب‌وکارهای گوناگون برای چیدن مسیر توسعه خود، در کنار انواع دغدغه‌های تجاری و فنی، همواره دغدغه «تأمین مالی» مناسب نیز دارند و مشخصاً بدون حل‌کردن این مسئله، نمی‌توانند به اهداف مدنظر خود برسند.

گره‌گشایی در گرو همدلی دولت و استارتاپ‌ها

وحید والی، مدیرعامل هلدینگ نیک‌اندیش / سال‌های نه‌چندان دور تا همین 10، 12 سال پیش، مفهومی مانند استارتاپ هنوز جایگاهی در ایران نداشت و حتی در دنیا نیز مفهوم جدیدی بود. ولی حالا در نقطه‌ای قرار داریم که به همت همین استارتاپ‌هاو شرکت‌های

سه‌چهارم بانک‌ها و ارائه‌دهندگان سرویس‌های مالی در جهان در تکاپوی دستیابی به رایانش کوانتومی هستند / سرنوشت‌ساز صنایع داده‌محور

علی چهارلنگی، مدیرعامل فناوران اطلاعات انصار/ این یادداشت با رویکرد آینده‌پژوهی سرویس‌های پیشرفته‌ فناوری اطلاعات در صنعت بانکداری و مالی نوشته شده است. در بخش نخست که اینک می‌خوانید، دو مبحث چیستی رایانش کوانتومی و اندازه‌ بازار و

نگاهی مختصر به رویکردهای داده‌محور بانکی

مسعود مشهدی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر واحد دیتای پی‌پینگ / با وقوع بحران مالی سال ۲۰۰۸ و همچنین با گسترش کسب‌وکارهای حوزه فین‌تک، به‌خصوص در شاخه لندتک، بانک‌ها و مؤسسات جهانی در تلاش‌اند تا با تشخیص درست اعتبار متقاضیان تسهیلات، ریسک را تا حد

دگرگونی دائمی در مفهوم سواد و ضرورت توجه به این اتفاق / سواد به‌مثابه توانایی ایجاد تغییر

مجید جعفریان، رئیس اداره کل مدیریت عملیات بانکی بانک ملی ایران/ بر اساس نتایج یک تحقیق از مدیران اجرایی صنایع مختلف در موضوع تحول دیجیتال که در سایت دانشکده کسب‌وکار دانشگاه MIT منتشر شده، این مدیران سه حوزه کلیدی شرکت خود را به‌صورت