پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
فناوریهای نوین برای روابط عمومیها چاقوی دولبه است
محمد چهرقانی، مدیر روابط عمومی شرکت مبین نت که به مناسبت در پیش بودن هفتمین همایش روابط عمومی الکترونیک سخن میگفت با تأکید بر اینکه فناوریهای نوین، ابزاری هستند همانند ابزارهای ارتباطی گذشته که روابط عمومیها را در ایفای نقش خود یاری میکنند افزود: تفاوت ارتباطات مسلح به فناوریهای نوین با ارتباطات گذشته، حذف محدودیتهای زمانی و مکانی ارتباطات است.
وی ادامه داد: اگرچه این قابلیت بینظیر فرصتی برای روابط عمومیها است اما توجه به برخی نکات در این عرصه ضروری به نظر میرسد.
مدیر روابط عمومی شرکت مبین نت با تأکید بر اینکه فناوریهای نوین درشرایط کنونی برای روابط عمومیها چاقوی دولبه است گفت: لزوماً اینگونه نیست که روابط عمومیها بتوانند عقب ماندگیهای گذشته خودرا جبران کنند. اگر آنها نتوانند جایگاه خودرا به عنوان بهرهبرداران واقعی این ابزار ارتباطی به اثباط برسانند، این ابزار بیبدیل به مانعی جدید برای روابط عمومیهای ایران تیدیل میشود. چرا که درارتباطات مجازی سکان هدایت ابزاری بدست گروهی دیگر قرار دارد که در این دگرگونی برای خود سهمی بزرگ قایل است. چهرقانی ادامه داد: درگذشته هیچ صنعتگر و در سالهای نه چندان دور هیچ فناوری حاضر نبود نقش ارتباطگر سازمان را به خود بگیرد و در پشت تریبون حتی به معرفی خود بپردازد اما امروزه تمام آی تی منهای سازمانی در پشت کامپیوترهای خود به سخنرانی و تولید محتوا میپردازند.
این کارشناس روابط عمومی در ادامه اظهار نظر خود در مورد روابط عمومی الکترونیک گفت: اگرچه محتوای اثربخش ارتباطی همچنان نیازمند تخصص روابط عمومی است و صرف توانمندی در راهاندازی شبکهها نمیتواند به ارتباط اثربخش منجر شود اما این اتفاق در حال رخ دادن است. چهرقانی افزود: درحال حاضر بخش قابل توجهی از محتوای ارتباطی در شبکههای مجازی از سوی کسانی تولید میشود که به عوامل اجتماعی، سیاسی، روانی و فرهنگی آن توجه ندارند و صرفاً با اقتضای تخصص فنی و مهارتهای الکترونیکی به ارتباطات مجازی روی آوردهاند و این رخداد در سالهای آتی مشکلاتی را برای فرهنگ و ارتباطات جامعه فراهم مینماید. بنابراین کارگزاران روابطعمومی باید درآفرینش فرهنگ جدید ارتباطی، نقشی مؤثر ایفا نموده و باتولید محتوای غنی واثر بخش، خلق فرهنگ جدید را به مسیری درست هدایت کنند.
چهرقانی افزود: جبران عقبماندگیهای تاریخی روابطعمومی در ایران وابسته به توسعه مهارتهای جدید در حوزه ابزارهای ارتباطی است به شرط آنکه دانش، بینش و مهارتهای گذشته روابطعمومی فراموش نشود.
مشروح نظرات وی در ویژهنامه روابطعمومی الکترونیک منتشر خواهد شد.
گفتنی است هفتمین همایش روابطعمومی الکترونیک ۲۵ اردیبهشت ماه سالجاری در هتل المپیک تهران و با حضور بیش از ۵۰۰ نفر از اساتید، کارشناسان و مدیران روابطعمومی وزارتخانهها، سازمانها و مؤسسات دولتی و خصوصی برگزار خواهد شد.
فرآیند ثبتنام برای حضور در این همایش از طریق سایت www.eprcenter.ir ادامه دارد.