راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

دولت الکترونیک برعکس بانکداری الکترونیک، نماد مشخصی بین مردم ندارد

علی اکبر جلالی استاد دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اینکه در برخی از بخش‌ها مانند بانکداری الکترونیک که سرمایه گذاری نسبتا خوبی در آن انجام شده است اظهار داشت: خدمات بانکداری الکترونیک در سطح عمومی معرفی گردیده و تقریبا اکثر افراد جامعه از مزایای آن استفاده می‌کنند اما خدمات دیگر مانند دولت الکترونیک نماد مشخصی بین مردم ندارد.

 

برخی از سازمان‌های به طور مستقل اقدامات موفقی انجام داده‌اند

وی افزود: برخی از سازمان‌ها و نهادها که به طور مستقل اقداماتی را انجام داده‌اند، در حوزه ارائه خدمات الکترونیک موفق عمل کرده‌اند مانند شهرداری تهران که توانسته تا 90 درصد خدمات خود را به صورت الکترونیک ارائه کند.

وی صدور گواهینامه و گذرنامه را از دیگر خدمات الکترونیکی عنوان کرد که توسط پلیس+10 ارائه می‌شود و اذعان داشت: در کنار هم مشکلات بهترین راه حل برای توسعه فناوری اطلاعات و کاربردهای آن اینترنت با پهنای باند زیاد و دسترسی کاربران به شبکه ملی اطلاعات با سرعت حداقل 30 مگابایت بر ثانیه است.

 

اینترنت در دنیا پر سرعت و ارزان است

دکتر جلالی با بیان اینکه در سال گذشته بارها سرعت اینترنت به جای افزایش کاهش پیدا کرد خاطر نشان ساخت: در ازای کاهش سرعت اینترنت با افزایش هزینه‌ها مواجه بودیم در صورتی که در اغلب کشورهای جهان سرعت به چندین برابر افزایش و قیمت‌ها چند برابر کاهش یافته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.