راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

20% تجارت داخلی تا 94 به صورت الکترونیک انجام خواهد شد

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی رییس جمهوری گفت: تا دو سال دیگر 20 درصد تجارت داخلی معادل 200 هزار میلیارد تومان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا منطقه قزوین، احمد بزرگیان در جلسه بررسی راه‌اندازی پرتال “مردم” بیان کرد: دولت مصمم است تا با تحقق دولت الکترونیک گام مهمی در راستای خدمت‌رسانی به مردم بردارد.

وی ادامه داد: البته تا پایان برنامه پنجم توسعه کشور 70 درصد خدمات دولتی به صورت الکترونیکی به مردم ارائه خواهد شد.

معاون نوسازی و تحول اداری معاونت توسعه منابع انسانی رئیس جمهور عنوان کرد: تا پایان سال 94 تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با یکدیگر ارتباط الکترونیکی داشته باشند و با تهیه نقشه راه خدمات دولت الکترونیک که مراحل تصویب آن به پایان رسیده گام ارزشمندی در این مسیر برداشته خواهد شد.

وی افزود: از آنجا که نقش دولت الکترونیک در تجارت داخلی و خارجی بسیار زیاد است 20 درصد تجارت داخلی معادل 200 هزار میلیارد تومان به صورت الکترونیک انجام خواهد شد که این کار نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها سرعت انجام کار ایفا خواهد کرد.

بزرگیان یادآور شد: 30 درصد تجارت خارجی کشور هم قرار است از طریق این شبکه انجام شود و صدور کارت هوشمند ملی و پرونده سلامت ایرانیان نیز از دیگر خدمات این شبکه الکترونیکی در کشور خواهد بود.

منبع: ایسنا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.