راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

کارت ملی هوشمند با قابلیت پرداخت‌های الکترونیک

قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال گفت: کارت هوشمند ملی تا پایان برنامه پنجم توسعه برای 62 میلیون ایرانی بالای 15 سال صادر می‌شود.

به گزارش ایسنا، محمد ابراهیم طریقت با تفکیک قابلیت‌های کارت هوشمند ملی به حوزه‌های انتخابات یا پرداخت یارانه، پرداخت الکترونیک، سلامت، امضای دیجیتال، تصدیق هویت و شناسایی، افزود: یکی از ویژگی‌های کارت هوشمند ملی، داشتن قابلیت تشخیص هویت از طریق امضای الکترونیکی و اثر انگشت الکترونیکی است.

طریقت در ادامه با اعلام اجرای پایلوت کارت هوشمند ملی در استان قم، گفت: پس از انجام دوره زمانی سه ماهه آزمایشی از اواخر امسال این طرح در سراسر کشور آغاز می‌شود و امیدواریم با گذشت یک سال تمام ایرانیان بالای 15 سال که جمعیتی 62 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند، دارای کارت ملی هوشمند شوند.

 

ظرفیت کارت هوشمند ملی برای پرداخت‌های الکترونیکی محدود و جزئی است

وی در ادامه با اشاره به امکان استفاده از کارت هوشمند ملی به عنوان کیف پول الکترونیکی، گفت: این کارت این ظرفیت‌ها را دارد و امکان استفاده از این ظرفیت‌ها منوط به فراهم شدن امکاناتش در شبکه بانکی است.

به گفته وی، این کارت همچنین امکان امضای دیجیتال را هم فراهم می‌کند.

به گفته قائم مقام مجری طرح کارت هوشمند ملی سازمان ثبت احوال، ظرفیت کارت هوشمند ملی برای پرداخت‌های الکترونیکی محدود و جزئی همچون کارت سوخت است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.