راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

وضعیت صنعت پرداخت خرد در ایران و جهان چگونه است؟ / بررسی صنعت پرداخت خرد ۱۷ کشور مختلف در دنیا

گزارشی از وضعیت صنعت پرداخت خرد در ایران و جهان در بینش راه پرداخت و با همکاری شرکت توسن سها منتشر شده است. این گزارش به فعالان این حوزه کمک می‌کند تا با مرور کلی تجربه‌های جهانی دید کلی نسبت به پرداخت خرد به دست آورند.

فناوری عامل اصلی تغییرات است و فناوری‌های کنونی نوآوری‌های خیره‌کننده‌ای به همراه دارند. ساختارشکنی‌های بیشتری در صنعت ایجاد خواهد شد و خرده‌فروشان باید از ضرورت اقتباس با فناوری‌های جدید و نیازهای مشتری آگاه باشند. گزارش «پرداخت خرد در ایران و جهان / هنر و علم پرداخت خرد» می‌تواند به شما در درک اولویت‌های پرداختی خریداران کمک کند؛ اولویت‌هایی که مسلما موبایل و شبکه‌های اجتماعی جایگاه ویژه‌ای در آن دارند. در بسیاری از کشورها موبایل و شبکه‌های اجتماعی به کانال‌های مورد علاقه افراد تبدیل شده‌اند به همین دلیل بسیاری از خرده‌فروشان نیز به استفاده از این ابزارها روی آورده‌اند. امروزه مصرف‌کنندگان به شیوه‌های مختلفی پرداخت‌هایشان را انجام می‌دهند؛ بررسی ۱۷ کشور مختلف در این گزارش به‌خوبی این شیوه‌های مختلف پرداخت را نشان می‌دهد.

فایل پی‌دی‌اف گزارش «پرداخت خرد در ایران و جهان» را دانلود کنید

وضعیت صنعت پرداخت خرد ۱۶ کشور این گزارش به‌صورت مجزا در سایت راه پرداخت منتشر شده است که می‌توانید این گزارش‌ها را در بخش با جستجوی کلیدواژه پرداخت خرد در کادر زیر، مطالعه کنید.

اما در ایران پرداخت خرد هنوز نتوانسته تحت تاثیر فناوری دگرگونی قابل توجهی را تجربه کند. در زمینه پرداخت‌های خرد به دلیل رایگان بودن خدمات پرداخت الکترونیکی ما شاهد رفتارهای متفاوتی نسبت به سایر نقاط جهان هستیم. البته برای کشور ایران به دلیل نبود دسترسی به بسیاری از آمارها برخی از شاخص‌هایی که در گزارش به آنها اشاره شده کاملا تقریبی است. هنوز در ایران داده‌های تمیز و اطلاعات پایش‌شده کافی برای این حوزه‌ها نداریم. در برخی موارد از داده‌های دیجی کالا استفاده کردیم؛ به عنوان مثال نسبت تجارت الکترونیکی به کل خرده‌فروشی براساس گزارش دیجی کالا ۲ درصد عنوان شده است. در برخی موارد هم از آمارهای شاپرک و مرکز توسعه تجارت الکترونیکی استفاده کردیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.