پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کدام شرکتهای فناوری بیشترین میزان اعتماد را میان مردمان آمریکا دارند؟
با اینکه مایکروسافت نتوانست به طور تمام و کمال خودش را از جنگ و جدالهای سال 2018 کنار بکشد اما به نظر میرسد که برخلاف دیگر شرکتهای رقیب در عرصه فناوری، این اتفاقات نتوانسته تاثیر چندانی میان مردم آمریکا داشته باشد.
در نظرسنجی انجامشده توسط Axios and Harris Poll’s، مایکروسافت در جایگاه نهم قرار گرفت. هدف از انجام این نظرسنجی، بررسی میزان اعتماد و شهرت شرکتهای مطرح دنیا است. مایکروسافت در حال حاضر یکی از چهار شرکت فناوری است که در این نظرسنجی جزو ده شرکت برتر قرار دارد. به جز مایکروسافت، آمازون و سامسونگ هم به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاههای دوم و هفتم، جزو ده شرکت برتر معرفی شدهاند.
اما فیسبوک تجربه چندان خوشایندی نداشت و با 43 پله سقوط، امسال در رده 94 قرار گرفت و گوگل با سوقط 13 پلهای جایگاه 41 را به دست آورد. اپل هم اوضاع چندان مساعدی ندارد و از سال 2016 که رتبه دوم را به خود اختصاص داد، تا به امروز روند نزولی را طی کرده است و در آخرین نظرسنجی انجامشده، رتبه 32 را کسب کرد.
اما برخلاف این شرکتها، مایکروسافت درست در مسیری متضاد پیش رفت و با اینکه در سال 2016، در جایگاه 20 قرار داشت، امسال توانست با پله صعود در جایگاه نهم بنشیند.
این نظرسنجی در دو نوبت یکی در نوامبر سال 2018 و دیگری در ژانویه 2019 صورت گرفت. در مرحله اول از 6 هزار و 118 بزرگسال آمریکایی خواسته شد تا دو شرکتی را که بهترین و بدترین شهرت جهانی را دارند، معرفی کنند. در مرحله دوم صد شرکت با بیشترین کارایی و اثربخشی توسط 18 هزار و 228 بزرگسال آمریکایی و بر اساس یک سری معیارها، رتبهبندی شد.
مسلما سقوط جایگاه فیسبوک در این رتبهبندی جدید به خاطر نگرانیها و دغدغههای کاربران در خصوص حریم خصوصی داده بوده است. به گفته جان جرزما، مدیرعامل Harris Poll، این دومین سالی است که مردم مسائل مربوط به حریم خصوصی دادهها راهعنوان مهمترین مسئله در آمریکا معرفی کردهاند. او در ادامه گفت: «در نتیجه هیچ جای تعجب نیست شرکتهایی که نتوانستهاند بهخوبی در حفظ حریم خصوصی اطلاعات شخصی کاربران موفق عمل کنند، شهرت و اعتبارشان را میان افراد از دست دادهاند.»
برای شرکتی مانند تسلا نیز رفتارهای عجیب و غریب مدیرعاملش الون ماسک نیز در سقوط جایگاه این شرکت میان مردم آمریکا از رتبه سوم سال گذشته به رتبه 42 امسال، بیتاثیر نبوده است.
منبع: zdnet