پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک دی در راستای افزایش سرعت پاسخگویی به نیازهای متغیر کسبوکارها، شخصیسازی محصولات و خدمات، جذب افزایش وفاداری مشتریان و توسعه خدمات بانکداری الکترونیک، خدمات بانکداری باز ارائه خواهد کرد.
به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، محمدعلی بخشیزاده معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اعلام این خبر گفت: «بانکداری باز که یکی از گرایشهای جدید و رو به گسترش بانکداری در جهان است میتواند پاسخگوی نیازهای معقول و کارشناسانه بازار و مشتریان در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه از طریق مشارکت بانک و سایر ذینفعان برای ارتقای خدمات بانکی در گسترهای از نوآوری باز باشد.»
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک دی با اشاره به تعدد نیازهای مشتریان بانک دی تصریح کرد: «به دلیل تنوع گسترده نیازها و انتظارات متفاوت مشتریان حقیقی و حقوقی بانک، درخواست دریافت خدمات خاص بانکی فراتر از عملیات عمومی بانک به یک مطالبه اساسی برای مشتریان تبدیلشده است که مکانیزم بانکداری باز میتواند مهمترین اهرم بانک برای پاسخگویی به این نیازها باشد.»
بخشیزاده در ادامه با اشاره به نیاز بانکها برای توسعه نرمافزارهای مختلف گفت: «ازآنجاییکه بانکها در تولید برنامهها نمیتوانند پاسخگوی تمامی سلایق و نیازهای روزافزون مشتریان خود باشند و باید از ظرفیتهای توسعهدهندگان خارج از بانک بهره بگیرند، بانکداری باز این بستر را برای توسعهدهندگان نرمافزار فراهم میآورد که با دسترسی به سرویسهای بانکی، ایدههای خلاقانه خود را پیادهسازی و اجرا کنند.»
بخشیزاده ادامه داد: «با تحقق این امر علاوه بر تولید انواع مختلف برنامههای کاربردی بانکی مانند برنامههای موبایلی، اینترنت بانک، کیوسک و… توسط توسعهدهندگان بیرونی در عین رعایت مسائل امنیتی و اصول محرمانگی، امکان اتصال نرمافزارهای تجاری و مالی مانند سیستم حسابداری، حقوق و دستمزد و بورس کارگزینی به Core بانک فراهم میشود و تحولی شگرف در سرعت و دقت عملیات مالی ایجاد میشود.»
معاون فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک بانک با تأکید به لزوم مهاجرت از بانکداری سنتی به بانکداری باز افزود: «در رویکرد بانکداری بسته که تا پیشازاین رایج بوده، محصولات بانکی محدود توسط خود بانکها توسعهیافته و ارائهشده است اما در رویکرد بانکداری باز که بهسرعت در بانکداری دنیا در حال رواج است، بانکها تأمینکننده بستر برای عملیات بانکی هستند و شرکتهای ثالث با استفاده از این بستر بهصورت پویا به توسعه و ارائه محصولات متنوع میپردازند.»