راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

برنامه iZettle برای ورود به عرضه اولیه سهام و کسب سرمایه 227 میلیون دلاری

شرایط ثابت و پایدار عرضه اولیه سهام در حال حاضر موجب شده تا استارت‌آپ‌هایی که به بلوغ و وضعیت ثابتی در بازار رسیده‌اند هم فروش سهام را جزو برنامه‌هایشان قرار دهند و اتفاقا آخرین اقدام هم از استارت‌آپ سوئدی iZettle انجام شد.

iZettle که استارت‌آپ ارائه‌دهنده سرویس‌های مالی به کسب‌وکارهای کوچک است و اغلب به «اسکوئر اروپا» شهرت دارد و چیزی نزدیک به 413 هزار مشتری کسب‌وکاری هم در اختیار دارد، به‌تازگی اعلام کرده است که می‌خواهد نام شرکت را روی لیست نزدک استکهلم قرار دهد.

این شرکت قصد دارد تا در این عرضه اولیه سهام 227 میلیون دلار به دست آورد به این ترتیب به ارزشی معادل 1.1 میلیارد دلار دست یابد.

جیکوب دوگیر هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل iZettle در مصاحبه‌ای گفت که قصد دارد تا با استفاده از سود به دست آمده به رشد استراتژی مدنظرشان دست یابند و علاوه بر ارائه خدمت به کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، روی فروشندگان بزرگ در دیگر کشورهای اروپایی و آمریکای لاتین، که iZettle در آنها فعالیت دارند، هم تمرکز ویژه‌ای داشته باشند.

پیش‌بینی شرکت بر این است که سالانه رشد درآمد خالص 40 درصدی همراه با سود داشته باشد.

دوگیر دو عامل اصلی را موجب رشد شرکت می‌داند؛ اولی افزایش تعداد کاربران فعال iZettle و دیگری تعامل کاربران است و قصد دارد تا میزان رشد پذیرندگانش را در بازارهای موجود افزایش دهد.

درواقع تعداد زیاد شرکت‌های فناوری که به IPO ورد پیدا می‌کنند نشان‌دهنده شرایط خوب و مناسبی است که این حوزه برای ورود دارد و به نظر می‌رسد که می‌تواند راه‌حل خوبی برای جذب سرمایه باشد و خصوصی ماندن شرکت‌ها کمک چندانی به آنها نمی‌کند.

این شرکت از هشت سال پیش شروع به کار کرد و خودش را از یک استارت‌آپ به یک شرکت بالغ فین‌تکی تبدیل کرد. او هم مانند اسکوئر کارش را با ارائه سرویس‌های مالی به کسب‌وکارهای کوچک شروع کرد و تلفن‌های همراه افراد را به دستگاه‌های کارتخوان تبدیل می‌کرد.

در سه ماهه اول سال 2018، درآمد ناخالص شرکت 258 میلیون کرون معادل 29 میلیون دلار بود که از این مبلغ، 209 میلیون کرون بابت تراکنش‌ها، 31 میلیون کرون بابت سخت‌افزار و تناه 18 میلیون کرون درآمدی بود که به خاطر نرم‌افزارها و سرویس‌ها نصیب این شرکت شد.

منبع: Techcrunch

1 دیدگاه
  1. خدادادی می‌گوید

    خانم دهباشی یکم روی ترجمتون بیشتر وقت بزارید لطفا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.