راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سهم خریدهای موبایلی در بازار خرده‌فروشی ایالات متحده تنها 20 درصد است

آخرین یافته‌های فارستر نشان‌دهنده چالش‌هایی است که تغییر کاربران تلفن‌های همراه هوشمند به سوی به وجود آوردن خریداران موبایلی به‌همراه دارد.

یکی از یافته‌های فارستر نشان‌دهنده این است که بازار تجارت موبایلی هم ممکن است دنباله‌رو الگوی پذیرش و استفاده سریع و همینطور رها کردن سریع باشد که این دو را می‌توان دشمن نوآوری‌های موبایلی دانست که ممکن است در مود تجارت موبایلی هم صدق کند.

این نتیجه‌گیری زمانی اعلام شد که تحقیقاتی روی فروش دستگاه‌های موبایل انجام شده بود و نشان می‌داد که این میزان فروش با 29 درصد افزایش در سال 2017، به رقم 153 میلیارد دلار رسیده است که یک سوم درآمد خرده‌فروشی آنلاین را تشکیل می‌دهد.

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که نرخ رشد تجارت موبایلی شروع به کند شدن کرده است اما هنوز مشخص نیست که روند نزولی یک اتفاق موقتی است یا بلندمدت.

واضح است که چالش‌های فنی از مواردی است که مانع انجام خرید بسیاری از مصرف‌کنندگان روی دستگاه‌های موبایلشان می‌شود. به عبارتی دسکتاپ و لپ‌تاپ‌ها صفحه نمایشی به مراتب بزرگ‌تر و قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی به‌مرابت بیشتر از تلفن‌های هوشمند دارند.

46 درصد بزرگسالان ایالات متحده گفتند زمانی که با استفاده از کامپیوتر خرید انجام می‌دهند احساس رضایت و راحتی بیشتری دارند. 16 درصد این افراد هم از کاربردی نبودن نسخه موبایلی سیت‌ها نسبت به نسخه تحت وب سایت‌ها شکایت کردند و 9 درصد هم عنوان کردند که فرایند انجام تراکنش، فرایند بهینه و مناسبی برای دستگاه‌های موبایل نیست.

باتوجه به اینکه مصرف‌کنندگان رضایت خودشان را نسبت به انجام خرید از طریق کامپیوتر اعلام کردند و گفتند که خرین کردن با استفاده از کامپیوتر نسبت به موبایل راحت‌تر است، خرده‌فروشان هم بیشتر و بیشتر به سمت دسکتاپ روی آورند.

پیش‌بینی شده است که بازار خرده‌فروشی ایالات متحده در سال 2018 ارزشی معادل 3.6 هزار میلیارد دلار داشته باشد که سهم خریدهای موبایلی از این بازار بیشتر از 20 درصد نخواهد بود.

برای اینکه وضعیت به همین منوال نباشد و رشد بیشتری در خریدهای موبایل داشته باشیم باید خریداران و فروشندگان بیشتر و بیشتر از روش‌های پرداخت موبایلی استفاده کنند.

علی‌رغم تلاشی که شرکت‌های اپل، فیس‌بوک و گوگل برای ورود به صنعت پرداخت انجام دادند، اما هیچ‌کدام نتوانستند به تولید حجم قابل توجهی از پرداخت موبایلی دست یابند.

درواقع خرده‌فروشان باید سبدهای خرید را روی دستگاه‌های کاربران به‌صورت منظم قرار دهند تا خریداران بتوانند با استفاده از موبایل‌هایشان با خیال راحت در سایت‌های مختلف بچرخند و چیزهایی که به‌ دنبالش هستند را راحت پیدا کنند و بعد از آن هم فروش روی کامپیوتر را متوقف کنند.

حذف این اصطکاک‌ها در کنار ویژگی‌ پر کردن سریع فرم‌ها برای کاربران درنهایت منجر می‌شود تا تعداد دفعاتی که برای انجام یک تراکنش و پرداخت خرید، کاربر روی صفحه کلید ضربه می‌زند کاهش یابد و در نتیجه انجام خرید موبایلی را برای مصرف‌کنندگان جذاب‌تر و راحت‌تر کند.

در این رابطه باید گفت روش‌های پرداخت سخت و مشکلی که باعث می‌شود تا مشتری هنگامی که می‌خواهد پرداخت انجام دهد، بایستی روی دکمه‌های بسیاری روی صفحه کلید ضربه بزند ازمهمترین عواملی است که مشتری را بیشتر از انجام خریدهای موبایلی دور می‌کند.

منبع: Mobile Marketer

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.