راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

عضو هیئت مدیره موسسه ملل: موسسه ملل به فین‌تک‌های سودده تسهیلات می‌دهد

توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات جدید می‌تواند بازار مشتریان را افزایش بدهد یا به تعبیری نیازهای مشتریان را برآورده کند.

به گزارش اخبار پولی مالی، سید مرتضی بکا، عضو هیئت مدیره و معاون فناوری اطلاعات موسسه اعتباری ملل درباره برنامه‌های این موسسه در زمینه بانکداری الکترونیک برای سال جاری گفت:«موسسه ملل در حوزه بانکداری الکترونیک آن چه که بانکداری الکترونیک در مجموعه کشور برنامه ریزی شده انجام خواهد داد. ضمن این که در حوزه کور بنکینگ یا سامانه بانکداری متمرکز مبنا را بر این گذاشتیم که بتوانیم با فین‌تک‌ها و گروه‌های فناورانه مالی همکاری داشته باشیم و آن‌ها را به همکاری دعوت کنیم تا بتوانیم خدمات جدیدی را با رویکرد جدید برای مردم داشته باشیم. مسلماً بخشی از مردم ما نسل جوان هستند که به فضای مجازی مسلط هستند و عملاً در غیر فضای مجازی کاری را انجام نمی‌دهند. بنابراین توسعه خدمات بانکداری الکترونیک و ارائه خدمات جدید می‌تواند بازار مشتریان را افزایش بدهد یا به تعبیری نیازهای مشتریان را برآورده کند.»

وی ادامه داد:«حمایتی که الآن در حوزه فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها نیاز است، حمایت مالی است. معمولاً در حوزه‌های بانکی حمایت‌های مالی بر اساس یک برنامه ریزی مالی تجاری تنظیم می‌شود که معلوم شود آورده‌شان چقدر است حداقل این فین‌تک‌ها یا گروه فناوران مالی باید بتوانند ارزش افزوده یا ارزش مالی ایجاد کنند یا سودبخش باشند، ما پذیرای آن‌ها است.»

عضو هیئت مدیره موسسه ملل درباره برنامه‌های این در زمینه فناوری و بانکداری الکترونیک گفت:«معمولاً در حوزه فناوری تلاش می‌شود که زیرساخت‌ها بر اساس نیازهای سازمانی تدوین و برنامه ریزی شوند و یک برنامه یا اپلیکیشن یا نرم افزار یا سامانه در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. کاربران با بحث آموزش فراگیری و قبول کردن فناوری اطلاعات در ارتباط هستند. بنابراین هر مجموعه، سازمان و یا شرکت که می‌تواند با فناوری رابطه منسجم‌تر و تنگاتنگی داشته باشد و فناوری‌های نوین را قبول کند، در این زمینه پیشتاز است، بنابراین می‌بینیم که بانک‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات و نهادهایی هایی که با فین‌تک‌ها استارت‌آپ‌ها عجین شده‌اند، به این حوزه راهیابی پیدا کرده‌اند یا به تعبیری می گوییم فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها را به مجموعه کسب‌وکار راه دادند، در جریان فعلی موفق‌تر بودند.»

بکا مورد ارزهای دیجیتال افزود:«با توجه به این که بانک مرکزی فعلاً اعلام نظری نکرده، در حال حاضر منتظر اعلام نظر بانک مرکزی در زمینه ارزهای رمزنگاری‌شده هستیم. قطعاً در صورت ابلاغ دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها بر طبق دستورالعمل رگولاتوری عمل خواهیم کرد.»

وی در باره آمادگی زیر ساخت‌های موسسه ملل در این زمینه گفت:«برای استفاده از رمزهای دیجیتال زیرساخت خاصی لازم نیست مگر اینکه بخواهیم تولید کننده ارز باشیم که لازمه آن وجود سرورهای تعیین شده از شرکت‌های مورد تأیید ارزهای رمزنگار یا رمزینه ما خریداری کنیم. این کاری است که در حال حاضر هم در گوشه و کنار کشور به صورت غیر رسمی انجام می‌شود و طبیعتاً آن چه که در حوزه فناوری مد نظر بوده خصوصاً در حوزه بانکی تبعیت از قوانین بانک مرکزی است و همه خود را ملزم به اجرای قوانین می‌دانند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.