راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

راه دور است و بیابان در پیش / نگاهی به فعالیت‌های شبکه راه پرداخت

ماهنامه عصر تراکنش / شبکه «راه پرداخت» در سال ۹۶ نقطه‌عطفی را پشت سر گذاشت و در سال ۹۷ سعی می‌کند قوی‌تر از گذشته صدای فعالان فناوری بخش خصوصی ایران باشد.

خوشحالیم که این فرصت را داریم که در کنار شما باشیم؛ شبکه راه پرداخت مجموعه‌ای رسانه‌ای است که در زمینه فناوری‌های مالی (فین‌تک) ایران فعالیت می‌کند. ما در شبکه راه پرداخت از روش‌های مختلف تولید محتوای رسانه‌ای و کانال‌های گوناگون استفاده می‌کنیم؛ برای ما ابزارها، روش‌ها و کانال‌های رسانه‌ای وسیله‌ای برای پایش مستمر کسب‌وکارهای فین‌تک ایران هستند. ما روندها و رویدادهای مرتبط با فین‌تک ایران را پوشش می‌دهیم. ما در راه پرداخت تلاش کرده‌ایم از ویدئو، تصویر، گرافیک و متن کمک بگیریم تا بتوانیم در زمینه فین‌تک ایران منبعی قابل ‌اعتماد باشیم. راه پرداخت فقط یک رسانه نیست؛ راه پرداخت شبکه اجتماعی فعالان فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران است. این شبکه از شش بخش اصلی تشکیل ‌شده است:

 

درباره پایگاه خبری راه پرداخت؛ پرمخاطب‌ترین رسانه فین‌تک ایران

پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران است. این پایگاه خبری از دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰ فعالیت خود را آغاز کرده و اکنون پرمخاطب‌ترین وب‌سایت در زمینه فناوری‌های پرداخت، بانکداری و فین‌تک ایران است. این پایگاه زیر نظر هیات نظارت بر مطبوعات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

ما در راه پرداخت توانسته‌ایم با به دست آوردن اعتماد فعالان بانکداری و پرداخت ایران به منبعی معتبر در زمینه اطلاع‌رسانی فناوری‌های بانکداری و پرداخت تبدیل شویم. راه پرداخت در حال حاضر روزانه بیش از ۲۰ هزار بازدید دارد و در بین یک‌هزار وب‌سایت برتر ایران در رتبه‌بندی الکسا قرار دارد. در بین تمام وب‌سایت‌هایی که در زمینه اقتصاد و بانکداری در ایران تولید محتوا می‌کنند، راه پرداخت جزء پنج رسانه دیجیتال با بیشترین بازدیدکننده است. همچنین با توجه به مطالبی که از سال ۱۳۹۰ تا به امروز در راه پرداخت منتشر شده، این وب‌سایت به منبعی برای بررسی تاریخچه پرداخت و بانکداری ایران تبدیل شده است.

در این تنگ غروب و هول بیابان و راه دور، راه پرداخت راهنمایی بی‌ادعاست.

 

آمارهایی درباره راه پرداخت که شاید دوست داشته باشید بدانید:

  • هفت سال فعالیت رسانه‌ای تخصصی مستمر؛
  • انتشار بیش از ۱۲ هزار مطلب تخصصی؛
  • بیش از ۳۰۰ برگه معرفی کسب‌وکارهای فین‌تک ایران؛
  • دریافت بیش از ۱۰ هزار کامنت از مخاطبان؛
  • بیش از ۲۰ هزار بازدید روزانه؛
  • بیش از هفت میلیون بازدید سالانه؛
  • بیش از هفت هزار عضو متخصص در کانال تلگرامی؛
  • بیش از ۷۰۰ عضو متخصص در گروه‌های تلگرامی خصوصی؛
  • یکی از ۸۰۰ وب‌سایت پربازدید ایران در الکسا؛
  • دارای رتبه الکسای حدود ۳۵ هزار وب‌سایت پربازدید جهان؛
  • و در پایان و نه کم‌اهمیت‌تر از بقیه؛ حمایت بیش از ۳۰ کسب‌وکار فناوری ایران از راه پرداخت که مهم‌ترین سرمایه ماست.

 

ماهنامه عصر تراکنش

تیم راه پرداخت نزدیک به ۱۲ سال است در فضای نشریه‌های چاپی فعالیت می‌کنند و سابقه همکاری با رسانه‌هایی مانند همشهری، دنیای اقتصاد، عصر ارتباط، شنبه، پیوست، مدیریت ارتباطات، دانشمند و برخی دیگر از رسانه‌ها را دارند. در طول این سال‌ها برای بسیاری از شرکت‌های فناوری اطلاعات بانکی و پرداخت نیز نشریه داخلی منتشر کرده‌ایم. پیش‌ از این هم در سال‌های 1393 و 1394 ماهنامه‌ای ضمیمه هفته‌نامه عصر ارتباط به‌صورت تخصصی در زمینه بانکداری و پرداخت الکترونیکی منتشر می‌کردیم. با توجه به اینکه بسیاری از مخاطبان راه پرداخت به مطالعه نشریه‌ای چاپی علاقه‌مند بودند، تصمیم به انتشار ماهنامه چاپی «عصر تراکنش» گرفتیم. مخاطب عصر تراکنش مدیران و کارشناسان ارشد بانکداری و پرداخت ایران هستند. «عصر تراکنش» نام نشریه الکترونیکی راه پرداخت بود که برای اولین در دی‌ماه ۱۳۹۲ هشت پیش‌شماره از آن در وب‌سایت راه پرداخت منتشر شد. محتوای عصر تراکنش درباره کسب‌وکارها و چهره‌های فعال فین‌تک، استارت‌آپ‌های فین‌تک، فناوری‌های بانکداری و فناوری‌های پرداخت ایران و جهان است.

هشتمین شماره ماهنامه عصر تراکنش هم به‌صورت ویژه، با حجمی دوبرابر شماره‌های معمولی و با تیراژ چهارهزار نسخه منتشر شد که به بازدیدکنندگان هفتمین همایش و نمایشگاه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ارائه شد. در هر شماره از ماهنامه عصر تراکنش یکی از چهره‌های تاثیرگذار فناوری ایران روی جلد می‌رود که در شماره ویژه هشتم، این سنت را شکستیم و تعدادی از چهره‌های جوان، مهم و تاثیرگذار فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران را روی جلد بردیم.

 

انتشارات تراکنش

این روزها کمتر کسی کتاب می‌خواند! شما چطور؟ ما در شبکه راه پرداخت تلاش می‌کنیم، موضوع خشک و نه‌چندان جذاب بانکداری را با کمک کتاب‌هایی با زبانی متفاوت به موضوعی جذاب تبدیل کنیم.

کاروان رفت و تو در خواب و بیابان در پیش.

کتاب «راهنمای بیت‌کوین» و کتاب «فین‌تک در یک نگاه» از آخرین کتاب‌های تولیدشده در شبکه راه پرداخت است که در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت رونمایی شد.

انتشارات تراکنش بخش تولید کتاب و آموزش شبکه راه پرداخت است. در چند سال اخیر ما کتاب‌های هیجان‌انگیزی در زمینه بانکداری منتشر کرده‌ایم. با اینکه فعلا رویکرد ما ترجمه کتاب‌های مهم جهان در زمینه فین‌تک است، اما دست به تالیف تنها دانشنامه پرداخت و بانکداری ایران به زبان فارسی هم زده‌ایم. ممکن است بگویید این روزها کسی کتاب نمی‌خواند، چه برسد به اینکه کسی وقت بگذارد کتابی در زمینه بانکداری بخواند؛ خواندن کتاب لذتی دارد که دوست داریم افراد بیشتر و بیشتری را در این لذت شریک کنیم.

 

کتاب‌های منتشرشده توسط انتشارات تراکنش تاکنون:

 

کتاب‌های در حال انتشار توسط انتشارات تراکنش:

  • بانک هوشمند؛
  • پایان بانکداری؛
  • قدرت بانکداری همراه؛
  • کتاب فین‌تک؛
  • ورشکستگی بانک‌ها؛

 

برنامه ویدئویی فین‌تک‌لند

فین‌تک‌لند برنامه ویدئوی راه پرداخت است. تصویر از ابتدا مورد توجه جدی ما در راه پرداخت بوده و هست. ما تصور می‌کنیم ویدئو ابزار بسیار مهمی برای انتقال پیام است و با توجه به گسترش زیرساخت‌های دیجیتال این امکان فراهم شده است که بتوانیم پیام خود را به‌صورت ویدئویی هم منتشر کنیم.

 

آمارهایی درباره فین‌تک‌لند:

  • نزدیک به ۳۵۰ هزار بازدید؛
  • تولید و انتشار بیش از ۸۰۰ ویدئو؛
  • تولید و انتشار مستند «این بازار ماست» در همایش سوم؛
  • برنامه‌های رادیویی (شنوتو).

 

برخی از رویدادهایی که در فین‌تک‌لند پوشش داده‌ایم:

کارت و پرداخت خاورمیانه ۲۰۱۶ / سیملس ۲۰۱۷ / سیملس ۲۰۱۸ / کنگره موبایل بارسلون ۲۰۱۷ / کنگره موبایل بارسلون ۲۰۱۸ / یلدای کارآفرینان استارت‌آپی ۹۵ / توسن‌بوم ۹۵ / همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۹۶ / همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۹۵ / همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۹۴ / همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت ۹۳ / تراستک ۲۰۱۶ / تراستک ۲۰۱۷ / جیتکس ۲۰۱۵ / جیتکس ۲۰۱۶ / جیتکس ۲۰۱۷ / ایکوبیگ / فین‌استارز ۹۵ / شهر هوشمند ۹۵ / فین‌تک تریگ‌آپ / بورس، بانک و بیمه ۹۵ / همایش تجربه کاربری تهران / همایش روز رسانه‌های اجتماعی.

 

حمایت از برگزاری رویدادهای خوب

ما در راه پرداخت همیشه از رویدادهای خوب حمایت می‌کنیم. برخی از رویدادهایی که در این مدت حمایت کرده‌ایم، به ‌این ‌ترتیب است:

فین‌تاک / کنفرانس توسعه نظام تامین مالی و سرمایه‌گذاری در ایران (دانشگاه صنعتی شریف) / اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی / جشنواره وب و موبایل ایران / همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت/ همایش شهر هوشمند / میت‌آپ تبریز / استارت‌آپ ویکند فین‌تک زنجان / تریگ‌آپ (فناپ) / توسن‌بوم (توسن) / همایش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال (دانشگاه علم و صنعت) / همایش بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال / گیک‌آپس / اجلاس مدیران تحول دیجیتال کشور (دانشگاه تهران) / فینوکمپ (ارتباط فردا و فینووا) / نوین‌تک بوت کمپ (پرداخت نوین) / رویداد اینشورتک ایران (فارابی) / همایش ملی مدیران فناوری اطلاعات / یلدای کارآفرینان استارت‌آپی.

 

ما افتخار می‌کنیم که بزرگان فناوری‌های بانکداری و پرداخت ایران راه پرداخت را لایق توجه دانسته‌اند و ما ارزش این توجه را می‌دانیم و امیدواریم در ادامه بتوانیم در ایران حضور موثرتر و مفیدتری داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.