راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نحوه برخورد با موسسات مالی غیرمجاز / مردی به جرم تاسیس یک بانک جعلی در هند بازداشت شد

پلیس هند می‌گوید مردی را به جرم تاسیس یک بانک جعلی در ایالت اوتار پرادش بازداشت کرده است.

به گزارش الف، پلیس هند به دفتر آفاق احمد، مردی که ادعا می‌کند مدیر عامل شعبه بانک کارناتاکا است یورش برد. او که نام خود را ظاهرا با الهام گرفتن از یک بازیکن مشهور کریکت به وینود کومار کامبالی تغییر داده است، هنگام یورش پلیس با پنج نفر از کارمندان در دفترش بود. بیش از دو هزار دلار پول نقد و همچنین اسنادی مربوط به حساب‌ها و سپرده‌های بانکی مشتریان محلی توسط پلیس ضبط شده است.

روزنامه «تایمز آو آیندا» چاپ هند نوشته است که آقای احمد دارای اسناد هویتی با همین نام جعلی بود. به گفته پلیس آقای احمد با جلب اعتماد ساکنان محلی، ۱۵ حساب بانکی باز کرده بود که مجموعا دارای حدود ۲۰۰۰ دلار پول نقد بود. پلیس همچنین مقدار زیادی لوازم تحریر، سه رایانه، لپ تاپ، اسباب و اثاثیه و وسائل دیگر را ضبط کرد. پلیس در پی شکایت یکی از مدیران شعبه این بانک در دهلی به ماجرا پی برد و روز گذشته، چهارشنبه ۲۸ مارس به این شعبه جعلی در «بالیه» یورش برد. بررسی‌های پلیس از مدارک ضبط شده نشان داد که آقای احمد یک ماه پیش این شعبه را باز کرده، هنوز پولی بابت اجاره دفتر و یا اثاثیه آن پرداخت نکرده است.

طی سال های گذشته به علت عدم نظارت صحیح بانک مرکزی و تعلل در برخورد با موسسات غیرمجاز مالی و بعضا دادن مجوزهای بی اعتبار به برخی موسسات مالی مانند کاسپین مشکلات متعددی را برای بسیاری از ایرنیان و مجموعه‌های مختلف نظام بوجود آورد که هنوز تبعات آن بسیاری از سپرده گذاران را علی رغم اعلام مسئولین مبنی بر حل مشکل آنها را رها نکرده است.

برخورد قاطعانه دیگر کشورها با اینگونه مسائل و موضوعات باعث فساد می‌تواند الگوی مناسبی در پیشگیری از وجود این مشکلات برای مردم باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.