پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
کسبوکارهای دیجیتال به شبکههای اجتماعی داخلی منتقل میشود
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از انتقال کسب وکارهای دیجیتال و تراکنش های مالی به شبکه های اجتماعی داخلی در سال 1397 خبر داد.
به گزارش ایرنا، علی اکبر شیرکوند به نشست اخیر خود با مدیران شبکههای اجتماعی و پیام رسانهای داخلی برای بررسی مسائل و مشکلات آنها اشاره کرد و گفت: «مقرر شد با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یکسری خدمات در اختیار این شبکهها قرار گیرد و در ازای آن نیز خدماتی از سوی آنها ارائه شود.»
وی به موضوع طرح شامد (ثبت شناسنامه الکترونیکی محتوای دیجیتال) اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه در فراخوان منتشر شده استقبال خوبی توسط کانالهای مختلف اعم از داخلی و خارجی صورت گرفت و امروز شاهد هستیم که بیشتر کانالهای بالای پنج هزار کاربر شامددار شدهاند.»
شیرکوند با بیان اینکه باید پیام رسانهای داخلی از وضعیت فقط انتشار دهنده و استفاده از مطالب و موضوعات دیگران خارج شوند، اظهار داشت: «پیام رسانهای داخلی باید بتدریج با تولید محتوای بهتر، به سمت تخصصی شدن بروند نه اینکه همواره در رقابت و مقابله با دیگر پیام رسانهای داخلی و خارجی باشند.»
وی به ارائه برخی سرویسها و خدمات مالی توسط پیام رسانها و شبکههای اجتماعی خارجی اشاره کرد و گفت: «با توجه به تصمیمات اتخاذ شده، در سال جدید تمامی سرویسهای با تراکنش مالی و کسبوکارهای دیجیتال باید به شبکههای داخلی واگذار شده و هرگونه خدمات مشابه توسط پیام رسانهای داخلی ارائه شود.»
معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «به عنوان مثال تمامی سرویسهای دولت الکترونیک در تمامی زمینهها به ویژه کسبوکار و خدمات مالی از سال آینده به شبکههای داخلی واگذار خواهد شد».
به گفته شیرکوند، درصدد هستیم با واگذاری این خدمات به شبکههای داخلی، محدودیت و ممانعت برای فعالیت شبکههای خارجی ایجاد شود.
وی تصریح کرد: «بر این باوریم که با حمایتهای مرکز فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال و فرهنگسازی مناسب، علاوه بر ساماندهی این شبکهها، امنیت کافی، محفوظ ماندن اطلاعات مردم، تبلیغات سالم و درست را در شبکههای داخلی ایجاد کنیم تا موجب اعتماد سازی مخاطبان شود.»