راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده از فناوری زنجیره بلوک برای متحول کردن ذخیره‌سازی داده‌ها

گوگل قصد دارد از فناوری زنجیره بلوک برای ارتقای خدمات کلاد خود که مورد استفاده صاحبان کسب‌وکار است، استفاده کند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیجیتال ترندز، قرار است این فناوری نحوه استفاده از بسیاری از خدمات آنلاین گوگل را متحول کند.

فناوری زنجیره بلوک هم‌اکنون به‌طور گسترده برای خرید و تبادل ارزهای رمزنگاری‌شده استفاده می‌شود، اما گوگل قصد دارد آن را به‌منظور دیگری به کار بگیرد. با استفاده از فناوری زنجیره بلوک در خدمات کلاد، ذخیره‌سازی داده‌های کاربران در فضای مجازی به شیوه‌ای ایمن‌تر صورت می‌گیرد. قرار است افراد و شرکت‌های ثالث هم به‌راحتی به این خدمات دسترسی یابند تا تأیید و ایمن‌سازی داده‌ها به سهولت صورت بگیرد.

گوگل قصد دارد اسامی شرکت‌هایی که اجازه استفاده از سرورهای یادشده را دارند، مشخص کند. این شرکت هنوز زمان دقیق راه‌اندازی رسمی خدمات یادشده را اعلام نکرده است.

 

زنجیره بلوک چیست؟

زنجیره بلوک، پایگاه داده توزیع شده و مبتنی بر اجماع است که به‌صورت مستمر فهرستی از رکوردها را که هرکدام به گزینه‌های قبلی فهرست ارجاع می‌دهند را حفظ می‌کند و بدین‌وسیله در مقابله با تضعیف یا بازنگری غیرمجاز تقویت می‌شود. زنجیره بلوکی خود زیربخشی از فناوری‌های دفترکل توزیع شده است.

در این فناوری با وجود کاربران متعددی که به‌طور هم‌زمان داده‌هایی را ثبت و اصلاح می‌کنند و ممکن است که آن داده‌ها با هم تداخل داشته باشند، شبکه قادر به حفظ یکپارچگی محتوای پایگاه داده است. با توجه به ساختار داده‌ای رمزنگاری‌شده که زنجیره بلوک دارا است یکپارچگی بدون هیچ کنترل‌کننده مرکزی حفظ می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.