راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

واقعیت افزوده در آینده امور مالی چه جایگاهی دارد؟

واقعیت افزوده به شیوه‌های مختلف وارد زندگی انسان‌ها شده و بررسی‌ها نشان می‌دهد آینده بسیاری از روندهای مهم شامل امور مالی، تفریح و سرگرمی و بازی‌های ویدئویی را شکل خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ونچربیت، در دنیای کسب‌وکار دسترسی به خدمات کلاد باعث شده تا کاربران هدست‌های واقعیت افزوده از نیاز به سخت‌افزارهای گران‌قیمت و پیچیده رها شوند و صاحبان مشاغل قادر باشند تا از حداکثر توان رایانه‌ها بهره بگیرند.

اما با استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده، بصری‌سازی اطلاعات و درک بهتر روندهای مالی و تجاری ممکن می‌شود و انسان‌ها فهم و قابلیت تحلیل بالاتری از این مسائل پیدا می‌کنند.

بصری‌سازی اطلاعات مالی با استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده به تحلیلگران امکان می‌دهد تا جریان‌های مالی پیچیده را بهتر درک کنند و بتوانند با سرعت بیشتری تصمیم بگیرند.

از همین رو شرکتی مانند Salesforce به طراحی ابزار تحلیل مالی با استفاده از هدست‌های واقعیت افزوده ارزان‌قیمت شرکت Oculus Rift روی آورده و انتظار می‌رود در آینده تعداد شرکت‌هایی ازاین‌دست باز هم بیشتر شود.

هدست‌های واقعیت افزوده در آینده تعامل سه‌بعدی و عینی با کارمندان بانک‌ها را هم تسهیل می‌کنند و لذا می‌توان انتظار داشت که شعب فیزیکی بانک‌ها و مؤسسات مالی در آینده نه‌چندان دور به حاشیه رانده شوند. البته میزان استقبال عمومی از چنین خدماتی هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.