راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

قیمت بیت کوین باز هم کاهش یافت

در حالی‌ که قیمت بیت کوین در روزهای گذشته از مرز ۹۰۰۰ دلار فراتر رفته بود، مشکلات قانون‌گذاری صرافی بایننس از رشد نسبی این ارز رمزنگاری‌شده جلوگیری کرد.

بیست مارس بیت کوین از مرز ۹۰۰۰ دلار عبور کرد و با یک حمایت قدرتمند در این سطح مواجه شد. این در حالی بود که درست پس از انتشار اخباری از مراحل قانون‌گذاری در ژاپن و مرتبط با صرافی بایننس، طی تنها یک ساعت پانصد دلار افت قیمت متوجه بیت کوین شد.

از طرف دیگر با کاهش قیمت بیت کوین، آلت کوین‌ها هم بی‌نصیب نماندند و ده ارز رمزنگاری‌شده پس از بیت کوین نیز با کاهش قیمت شدیدتر از بیت کوین مواجه شدند.

کاهش قیمت‌ها در پی انتشار خبری از جانب خبرگزاری «نیکی» در ۲۲ مارس اتفاق افتاد. به نقل از این خبرگزاری، بزرگ‌ترین صرافی حال حاضر درزمینهٔ نرخ تبادلات، بایننس، دستوری مبنی بر تعلیق تمامی فعالیت‌های خود از جانب دولت ژاپن دریافت کرده است. چنین دستوری پس از عدم موفقیت بایننس در کسب تائیدهای لازم از جانب FSA صادر شد.

با انتشار این خبر توسط «بلومبرگ» بود که توجهات جهانی معطوف به بایننس شد. علیرغم این خبر، برخی خبرگزاری‌ها اقدام به انتشار تصاویری کرده‌اند که در آن هی یی، از بنیان‌گذاران وب‌سایت بایننس، چنین اظهاراتی را تکذیب می‌کند.

ژائو چانگ پنگ هم ‌چنین اظهاراتی را شایعه دانست و رفتار نیکی را در قبال این مسائل بی‌مسئولیتی رسانه‌ای خواند.

نقطه مثبت این است که صدای ما به همه‌جا می‌رسد. یک نقطه مثبت بسیار بزرگ. فکر می‌کنم چنین نقطه‌ای، کفه ترازوی سنگین‌تری داشته باشد.

دقیقاً پیش‌ازاین خبرها بود که سرمایه‌گذاران بسیاری با نگاهی مثبت و با آغوشی باز به استقبال نشست سران گروه بیست در آرژانتین رفته بودند. محدودیت‌های گسترده، فقدان حمایت‌های لازم از جانب سرمایه‌گذاران به علت بی‌اعتمادی و نادیده گرفتن تلاش‌های اخیر، ازجمله اصلی‌ترین عوامل در بی‌ثباتی‌های اخیر در بازار ارزهای رمزنگاری‌شده بوده‌اند.

منبع: ارزدیجیتال

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.