راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

توییتر هم به‌زودی تبلیغات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده را ممنوع می‌کند

توییتر هم قصد دارد تا مانند گوگل و فیس‌بوک، هرگونه تبلیغات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده را ممنوع کند. البته هنوز توییتر به‌طور رسمی این خبر را اعلام نکرده اما یک منبع موثق تایید کرده است که این ممنوعیت حتمی است و خبرش به‌زودی اعلام خواهد شد.

این شرکت‌ها، بیشتر به دلیل نو و جدید بودن صنعت رمزنگاری‌شده‌ها و همینطور عدم انجام قانون‌گذاری‌های واحد و رسمی در این‌باره و نیز به خاطر پتانسیل خطرپذیری زیاد این ارزها، هرگونه تبلیغات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده و به دنبالش عرضه اولیه این ارزها (ICO) را ممنوع کرده‌اند.

البته دلیل اعمال چنین ممنوعیتی را هم مسئولیتی عنوان کرده‌اند که در قبال کاربرانشان دارند و بایستی از آنها در برابر هر کلاهبرداری محتملی محافظت کنند.

در خبرها آمده است که طی دو هفته آینده، سیاست‌های تبلیغاتی جدید توییتر اعلام و اعمال خواهد شد و البته ممکن است به دنبال این قانون‌گذاری‌های تبلیغاتی جدید، یک سری موارد استثناعی هم مورد بررسی قرار گیرد.

چند وقت پیش هم گوگل اعلام کرده بود که جلوی هرگونه فعالیت‌های تبلیغاتی درباره ارزهای رمزنگاری‌شده و موارد مرتبط با آن مانند عرضه اولیه ارزهای رمزنگاری‌شده، خریدوفروش و کیف پول‌های رمزنگاری‌شده را خواهد گرفت.

پیشتر، مارک کارنی رئیس بانک انگلستان در خبری اعلام کرده بود که حوزه ارزهای رمزنگاری‌شده حوزه‌ای است که با سخت‌گیری‌های قانونی روبه‌رو است و زمان آن رسیده است تا تک‌تک جزئیات مربوط به اکوسیستم دارایی‌های رمزنگاری‌شده را برای مبارزه با هرگونه اقدامات غیرقانونی، قانون‌گذاری کنیم.

به گفته کارنی، موضوع قانون‌گذاری ارزهای رمزنگاری‌شده، از موضوعاتی خواهد بود که در نشست گروه 20 امسال مورد بررسی قرار می‌گیرد.

منبع: Recode و Sky News

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.