راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

چین به دنبال حذف پول نقد از چرخه مالی است

چین یکی از کشورهایی است که قاطعانه با عرضه و داد ستد ارزهای رمزنگاری شده مخالفت کرده اما این مسئله به معنی پشت کردن اژدهای زرد به پول دیجیتال نیست.

به گزارش دیجیاتو، ژائو زی‌چوان، رئیس بانک خلق چین PBOC روز گذشته طی کنفرانسی در پکن اعلام کرد که پول نقد نهایتا به کلی از چرخه مالی این کشور حذف خواهد شد. وی افزود ارز دیجیتال ارزانتر بوده و روش‌های پرداخت مناسب‌تری دارد، پیگیری آن نیز ساده‌تر است به همین خاطر این کشور به دنبال حرکت در این مسیر است.

از سوی دیگر زی‌چوان تاکید کرد که ارزهای رمزنگاری شده بیش از اینکه در حوزه پرداخت کارایی داشته باشند به عنوان یک سرمایه‌گذاری مخاطره آمیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند و به همین خاطر هیچ خدمتی به این کشور نخواهد کرد. او که در آستانه بازنشستگی قرار دارد، گفت: «باید از اشتباهات بزرگ و غیرقابل جبران همچون ایجاد محصولاتی که توهم یک شبه ثروتمند شدن را برای مردم ایجاد کنند اجتناب کنیم.»

از سخنان این مقام بلند پایه چنین برمی‌آید که چین به توسعه ارزهای مجازی علاقه‌ای ندارد اما وی در مهرماه سال جاری مدعی شد که توسعه الگوریتم های مورد نیاز برای توسعه ارز رمزپایه چینی با موفقیت به پایان رسیده و بسیاری از متخصصان و مقامات از توسعه آن استقبال کرده‌اند.»

چین زمانی مرکز تبادل ارزهای رمزپایه از قبیل بیت کوین به شمار می رفت اما در شهریور ماه میلادی استفاده از پول مجازی بیت کوین و سرمایه گذاری از طریق آن در این کشور ممنوع شد؛ با این حال هنوز هم به لطف محوببیت پلتفرم‌های توسعه یافته توسط هلدینگ‌های «علی بابا» و «تنسنت» درصدر پرداخت های دیجیتال دنیا قرار دارد.

برخلاف رئیس بانک خلق چین، چند روز قبل بانک مرکزی سوئد هشدار داده بود که روند سریع حذف پول نقد در این کشور به عدم یکپارچگی زیرساخت های لازم برای استفاده از سکه و اسکناس منجر شده و کارایی و امنیت سیستم مالی را تضعیف می‌کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.