پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
اتحادیه کسبوکارهای مجازی به برخورد با استارتآپهای بیمهای اعتراض کرد
در پی اتفاقات روزهای گذشته مبنی بر اعتراض نمایندگان شرکتهای بیمه نسبت به استارتآپهای بیمهای، اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی ضمن ارسال نامه به رئیس سازمان بیمه مرکزی ایران، نسبت به این اتفاق واکنش نشان داد. این نامه را در ادامه مطلب میخوانید.
«جناب آقای همتی
رییس کل محترم سازمان بیمه مرکزی
با سلام
احتراماً ضمن عرض تشکر بابت تصویب و ابلاغ آئیننامه بازاریابی آنلاین محصولات بیمهای پیرامون اتفاقات روزهای گذشته در مورد برخورد برخی از نمایندگان شرکتهای بیمه با استارتآپهای آنلاین بیمهای توضیحاتی به شرح ذیل ارائه میگردد.
همزمان با رشد کسبوکارهای اینترنتی در جهان؛ گسترش این نوع کسبوکارها به صنعت بیمه نیز رسید و در نتیجه بیمه اینترنتی یا به اصطلاح، بیمه آنلاین را پدید آورد و در اقدامی بسیار بجا و قبل از اینکه فرآیند تدوین دستورالعمل دچار مباحث حاشیهای این روزها شود، آئیننامه فوق ابلاغ شد.
متاسفانه در روزهای اخیر برخی نمایندگان بیمه اقدام به راهاندازی کمپینهای تحریکآمیز علیه استارتآپهای بیمهای نمودهاند که در آخرین حرکت نیز ضمن حضور شبانه در جلوی درب یکی از شرکتها اقدام به تهدید آشکار آنها نمودهاند.
این حرکات غیرقانونی موجبات نگرانی کارآفرینان و سرمایهگذاران برای ورود به این بازار را به وجود آورده است.
پر واضح است که به علت نوپا بودن این پدیده، سهم بازار مجموع شرکتهای بازاریابی و فروش آنلاین بیمه هنوز به یک درصد هم نرسیده است؛ یعنی 99% بازار در دست نمایندگان بیمه است و برای بنده و همکارانم در این صنعت علت این همه هیاهو و دعوا برای سهم 1% نامعلوم است.
بلاشک بازاریابان آنلاین باید فعالیت خود را مطابق با شرایط ذکر شده در آئیننامه فوقالذکر انجام داده و سازمانهای نظارتی هم موظف بر نظارت و اعمال قانون هستند.
بنا بر اذعان بسیاری از فعالین این حوزه در سالهای گذشته صرفاً اجرای بیمههای اجباری توسط نمایندگان محترم بیمهای صورت پذیرفته است و تلاش خاصی از سوی آنان برای صدور بیمههای اختیاری صورت نپذیرفته است که در صورت فعال شدن کسبوکارهای بیمهای آفلاین (نمایندگان بیمه) و آنلاین، درآمدهای سرشاری را نصیب آنان خواهد نمود. کاش دوستان بیمهای به جای راه انداختن این همه دعوا و هیاهو فکری به حال این موضوع مینمودند.
اتحادیه کشوری کسبوکارهای مجازی به عنوان یک تشکل غیردولتی ضمن دعوت از نمایندگان محترم شرکتهای بیمهای به خویشتنداری، آمادگی خود را برای برگزاری جلسات کارشناسی در زمینه رفع دغدغههای موجود و همچنین ارائه خدمات مشاورهای، آموزشی و فنی به آنان اعلام مینماید.»