راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

اصلاح دیواری با خشت کج / درباره محمدرضا جمالی بیشتر بدانید

ماهنامه عصر تراکنش / جمالی را در فضای بانکداری ایران با یک چیز می‌شناسند؛ آمار. او را باید مرد آمار سیستم‌های بانکی دانست. جمالی یک‌تنه در همه این سال‌ها تلاش کرده کسب‌وکار رگ‌تک در ایران راه بیندازد و هزینه‌هایش را هم پرداخته است.

او در این سال‌ها با اصرار شدید بر ایده‌هایش به‌صورت پیوسته نوک تیز انتقادهایش را سمت رگولاتور و حاکمیت گرفته است و مدام درباره کژکارکردی‌های تصمیمات رگولاتور هشدار داده است. خروجی‌های پیوسته او در زمینه پایش سیستم‌های بانکداری و پرداخت در ایران به ما یادآوری می‌کند که آمار چیز خوبی است و باید بیشتر از آن استفاده کنیم.

هرچند او را بیشتر یک منتقد رگولاتور می‌شناسیم، اما در یکی، دو تصمیم اخیر بانک مرکزی در نقش مدافع ظاهر شد و گفت: «زمان تسویه ساتنا و پایا خشت کجی بود که باید زودتر اصلاح می‌شد». درست است که این اقدام بانک مرکزی به‌منظور اعمال کنترل دقیق‌تر بر مبادلات پولی بین‌بانکی، جلوگیری از انجام انتقالات مشکوک به کلاهبرداری، کنترل نقدینگی و فراهم آوردن زمان و امکانات لازم برای پیگیری تراکنش‌ها، اقدام درست و بجا و مناسبی بوده، اما به قول محمدرضا جمالی، مدیرعامل شرکت نبض‌افزار؛ «حالا که کسب‌وکارها به یک روال هرچند نادرست عادت کرده‌اند و به‌نوعی یک اعتیاد در جامعه به‌وجود آمده است، اصلاح آن دردسرهایی خواهد داشت که باید بالاخره با درایت و آگاهی به بهترین شکل انجام داد.»

جمالی به گفته خودش کاملا با این تصمیم بانک مرکزی موافق است و از آن دفاع می‌کند، اما معتقد است که از اول طراحی مناسبی برای این موضوع در نظر نگرفته‌اند و از ابتدا خشت، کج بنا نهاده شد و اصلاح آن باید سریع‌تر در سیستم بانکی کشور اتفاق می‌افتاد.

2 دیدگاه
  1. ناشناس می‌گوید

    جای خالی اقای دکتر حمالی واقعا در رسانه ها ی اجتماعی احساس میشه؛ ای کاش جناب خمسه پیش از ان که ایشان را از گروه پرداختی ها اخراج کند به تاریخچه ی گروه و منابع ارزشمندی که طی سالها پدید آمد دقت مضاعف می کرد؛
    پر تلاش، خستگی ناپذیر، بدون نویز و مستقیم به هدف
    ان افرادی که علی رغم روابط دوستانه و صمیمی خارج از محیط کار، روح ایشان را روحی شیطانی توصیف نمودند، مشخصا تحت فشار مدیران ارشدی بودند که دکتر به درستی اشکالاتشان را تمییز داده است
    مرحبا بر شاگرد خلف مرحوم پروفسور لوکس و همکاری تکرار نشدنی برای دکتر اعرابی دانشگاه تهران

    1. ناشناس می‌گوید

      سلام
      کاش به دانشگاه باز می گشتید.
      کار کردن در صنعت روحیات خودش را می خواهد و باید با سیاست و کیاست بیشتری عمل کنید.
      البته دانشگاه هم استاندارد های خودش را دارد و آن طور که در آزمایشگاه های مرحوم لوکس و جناب دکتر اعرابی باید استاندارد هایی رعایت شود و اگر نشود از آن هم مطرود می شوید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.