راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

جی پی مورگان چیس برای اولین‌بار ارزهای رمزنگاری‌شده را تهدیدی برای کسب‌وکارش می‌داند

علی‌رغم اینکه جیمی دیمون، مدیرعامل جی‌ پی مورگان چیس، ارز بیت‌کوین را یک کلاهبرداری بیشتر می‌داند، اما این بانک این روزها موضوع ارزهای رمزنگاری‌شده را به‌طور جدی دنبال می‌کند و این فناوری مبتنی بر زنجیره بلوک را یک تهدید بسیار جدی برای آینده کسب‌وکارش می‌بیند.

در گزارش سالانه جی‌ پی مورگان که به‌تازگی منتشر شده است، این بانک برای اولین بار ارزهای رمزنگاری‌شده‌ مانند بیت‌کوین و اتریوم را جزو عوامل خطرناک برای کسب‌وکارش عنوان کرد که به معنای واقعی کلمه می‌تواند تهدیدی برای کسب‌وکار بانک به حساب آید.

در گزارش بانک آمده است: «هم موسسات مالی و هم رقبای غیربانکی آنها می‌توانند با تهدیدهایی روبرو شوند که به دلیل وجود فناوری‌های مانند ارزهای رمزنگاری‌شده است که به دلیل عدم نیاز به هیچ‌گونه واسطه، می‌توانند در پردازش پرداخت و سایر سرویس‌ها ساختارشکنی ایجاد کنند.»

جی‌ پی مورگان چیس در گزارشش نوشته است که در مقابله با فناوری‌های جدید، شرکت‌ها بایستی سرویس‌ها و محصولاتشان را مطابق با فناوری جدید به‌روزرسانی کنند و یا تغییر دهند تا بتوانند مشتریان سابقشان را حفظ کنند و مشتریان جدید به دست آورند و به این ترتیب بتوانند با فناوری‌های جدید بازار قابل رقابت باشند.

علاوه بر جی‌ پی مورگان، بانک آمریکا هم در گزارش سالانه خودش به چنین نتیجه مشابهی اشاره کرده است. بانک آمریکا در گزارش خودش به خطرات احتمالی اشاره کرده است که مشتریان درصورت ترک بانک و رفتن به سوی رقبایی که محصولات و سرویس‌های جدید ارائه می‌دهند، با آن روبه‌رو هستند. به گفته بانک: «فعالیت این رقبا در حوزه‌های نسبتا پرخطری مانند ارزهای رمزنگاری‌شده است.»

این بانک همچنین گزارشی هم با عنوان «کتاب مقدس بیت‌کوین» منتشر کرده است که در آن به تجزیه‌وتحلیل و کشف مسائل مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده می‌پردازد.

باتوجه به اقدامات بانک‌ها در حوزه فناوری زنجیره بلوک و ارزهای رمزنگاری‌شده، تحلیلگران جی‌ پی مورگان به این نتیجه رسیده‌اند که فرصت‌هایی که بانک‌ها برای استفاده از فناوری زنجیره بلوک در کسب‌وکارشان دارند، می‌تواند پیامدهای گسترده‌ای در این بخش داشته باشد.

منبع: Fortune

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.