راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

استفاده مایکروسافت از زنجیره بلوک برای ایجاد یک پلتفرم هویت دیجیتال جهانی

مایکروسافت در حال کار کردن روی پلتفرم مدیریت هویت دیجیتال غیرمتمرکزی که مبتنی بر فناوری زنجیره بلوک است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق یک پایگاه داده رمزنگاری‌شده تا یک هویت آنلاین داشته باشند و در امنیت کامل به آن دسترسی داشته باشند.

مایکروسافت طی یک سال گذشته و برای ایجاد نوع جدیدی از هویت‌های دیجیتال، در حال بررسی استفاده از فناوری زنجیره بلوک است؛ فناوری که در حال حاضر قدرت پنهان‌شده پشت ارزهای رمزنگاری‌شده را تامین می‌کند.

الکس سایمونز رئیس مدیریت برنامه بخش هویت مایکروسافت می‌گوید: «این هویت‌های دیجیتال را به منظور بالا بردن سطح حریم شخصی، امنیت و کنترل طراحی کرده‌اند.»

جالب است بدانید که مایکروسافت به تازگی به اتحاد ID2020 هم ملحق شده است. اتحاد ID2020 یک مشارکت عمومی و خصوصی جهانی برای کمک به 1.1 میلیارد نفر در سراسر جهان است که هیچ هویت قانونی ندارند.

آنکور پتل مدیر محصول بخش هویت مایکروسافت می‌گوید: «جهان در معرض تغییرات دیجیتال است تغییراتی که باعث می‌شود تا واقعیت‌های فیزیکی و دیجیتال به یک شیوه مدرن زندگی یکپارچه تبدیل شوند. این دنیای جدید نیاز به یک مدل جدید هویت دیجیتال دارد که موجب بالا بردن سطح حریم شخصی و امنیت در سراسر دنیای فیزیکی و دیجیتال می‌شود.»

سیستم‌های هویت کلود مایکروسافت و اپلیکیشن‌های تاییدکننده‌اش هم در حال حاضر به هزاران نفر از توسعه‌دهندگان، سازمان‌ها و همینطور میلیاردها نفر ارائه خدمت می‌کند. با این حال پروژه جدید مایکروسافت درخصوص استفاده از فناوری زنجیره بلوک به نظر می‌رسد که از نظر مقیاس و منابع خیلی بزرگ‌تر از اقدامات قبلی شرکت باشد.

پتل در ادامه می‌گوید: «ما متعهد به همکاری با مشتریان، همکاران و جامعه‌مان هستیم تا بتوانیم نسل بعدی تجربیات مبتی بر هویت دیجیتال را به آنها ارائه دهیم و از همکاری و مشارکت با کسانی که سهم و نقش به‌سزایی در این صنعت ایفا می‌کنند، بسیار هیجان‌زده هستیم.»

پگی جانسون معاون ارشد توسعه کسب‌وکار مایکروسافت می‌گوید: «فقدان و نبود اسناد و مدارک حقوقی نه‌تنها دسترسی افراد به سرویس‌های حیاتی را مختل و محدود می‌کند بلکه آنها را در یک شکاف هویتی هم قرار می‌دهد و باعث بروز مشکلاتی ازجمله قاچاق کودکان می‌شود.»

یکی از موضوعات مطرح‌شده در مجمع جهانی اقتصاد که در اوایل سال 2018 برگزار شد، بحث نیاز به هویت دیجیتال جهانی بود. مایکروسافت هم فناوری زنجیره بلوک را به‌عنوان یک ابزار قدرتمند برای مقابله با این چالش در نظر گرفته است.

سال گذشته و درراستای حمایت از اتحاد ID2020 هم مایکروسافت با اکسنچر و آواناد روی یک نمونه اولیه هویت مبتنی بر زنجیره بلوک روی پلتفرم مایکروسافت آژور همکاری کرد.

منبع: PC.mag

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.