راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حضور ویژه استارت‌آپ‌ها در جشنواره وب و موبایل با حمایت شرکت سپ

جشنواره وب و موبایل ایران به عنوان عرصه رقابت میان وب‌سایت‌ها و نرم‌افزارهای موبایل در گروه‌های مختلف شناخته می‌شود؛ در اختتامیه این جشنواره شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) به‌عنوان حامی ویژه بخش استارت‌آپ‌ها حضور یافته است.

فرید ستاره، مدیر بخش تحقیق و توسعه سپ با بیان اینکه جشنواره وب و موبایل یکی از بهترین رویدادهایی است که در کشور برگزار می‌شود، گفت: «این جشنواره برای ما ارزشمند است و ما در تمام سال‌ها در این جشنواره حضور داشته‌ایم. امسال هم به عنوان حامی ویژه استارت‌آپ‌ها از 34 استارت‌آپ حمایت کرده‌ایم تا در این نمایشگاه خود را معرفی کنند.»

او ادامه داد: «یکی از موضوعاتی که در دنیا مطرح می‌شود تحقیق و توسعه است. این بخش در سازمان‌ها به طرق مختلف انجام می‌شود؛ یکی از این روش‌ها درون سازمانی است، البته این کار هم هزینه‌های بالایی دارد و هم سرعت پایینی دارد. استفاده از ظرفیت‌های بیرونی مانند استارت‌آپ‌ها می‌تواند خیلی به این موضوع کمک کند. تیم‌های چالاک و خوش‌فکر می‌توانند کمک دهنده به کسب‌وکارها باشند. ما با چهار هدف وارد این حوزه شدیم تا از کمک استارت‌آپ‌ها استفاده کنیم. نخست اینکه محصول آنها در کنار محصول ما مکمل باشد و عرضه شود. دیگر اینکه با کمک آنها بازارهای جدیدی را پیدا کنیم و به آنها وارد شویم. موضوع سوم کمک‌هایی است که می‌توانیم به آنها بکنیم و دیگری بخش تکنولوژی است. مشخصاً تکنولوژِ‌ی‌هایی وجود دارد که مشخص نیست در سازمان‌های بزرگ از آنها چه استفاده‌ای می‌توان کرد و چه کیفیتی دارند. استارت‌آپ‌ها در این حوزه به ما کمک می‌کنند تا شناخت بهتری پیدا کنیم و با هزینه‌های کمتر، نیم نگاهی به تکنولوژی‌های آینده داشته باشیم.»

مدیر بخش تحقیق و توسعه سپ با اشاره به حمایت این شرکت از استارت‌آپ‌ها گفت: «اینکه ما در کنار استارت‌آپ‌ها قرار می‌گیریم چند مبحث دارد؛ نخست اینکه به آنها کمک کنیم تا شکل بگیرند یعنی در حوزه‌های مشاوره‌ای بازار را بشناسند، ما تجربیات خود را در اختیار آنها قرار بدهیم تا مسیر خود را کوتاه‌تر کنند. دیگر اینکه در معرفی بازار، مشتریان و سرمایه‌گذاری می‌توانیم به آنها کمک کنیم. بحث سرمایه‌گذاری جسورانه، CVC (سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی)، جوینت ونچر (سرمایه‌گذاری مشترک) و یا موضوعات حمایتی مانند قانون‌گذاری و یا ارتباط با قانون‌گذار است.»

او تصریح کرد: «در چهار روش گفته شده استارت‌آپ‌ها معمولاً به یک حلقه مفقوده می‌رسند که آن بحث پرداخت است. در اینجا به آنها کمک می‌کنیم و درگاه‌های پرداخت را با روش‌های بهتر و بهینه‌تر در اختیار آنها می‌گذاریم. ما از ارزش استارت‌آپ‌ها در این چهار حوزه استفاده می‌کنیم تا آنها به تحقیق و توسعه ما کمک کنند.»

برخی استارت‌آپ‌های حاضر در جشنواره وب و موبایل

آیدی‌پی از جمله استارت‌آپ‌های حاضر در این نمایشگاه است. آیدی‌پی یک سیستم درگاه پرداخت شخصی کارتخوان و مجازی است و امکان دریافت پول برای شرکت‌ها، تجارت‌های کوچک و بزرگ، استارت‌آپ‌ها و همچنین اشخاص را فراهم می‌کند. در این استارت‌آپ، کاربر شماره حساب و یا شماره شبای خود را در هر بانکی تبدیل به آیدی می‌کند و برای دریافت پول از دیگران به جای شماره کارت یا شماره شبا، آیدی‌پی خود را به دیگران می‌دهد.

برند pay.ir دیگر استارت‌آپ فعال در حوزه پرداخت است. pay.ir یک شبکه هوشمند پرداخت است که بخشی از محصولات آن مانند درگاه پرداخت، کیف پول و سرویس پرداخت اشتراکی است. این استارت‌آپ، پیش از این با برند payline و به‌عنوان اولین درگاه پرداخت اختصاصی در ایران فعالیت می‌کرده است اما با فیلتر شدن آن در ابتدای سال 1395، این برند راه‌اندازی شد. این استارت‌آپ با همکاری شرکت پرداخت الکترونیک سامان به‌صورت مستقیم با یک PSP به‌صورت مستقیم همکاری می‌کند. قرار است این استارت‌آ| در سال 1397 راهکارهای جدیدی را در اختیار کاربران قرار دهد که متناسب با نیاز مشتریان است.

اول بلاک، استارت‌آپی است که در زمینه زنجیره‌بلوک فعالیت می‌کند. این استارت‌آپ با دو بانک مطرح کشور همکاری می‌کند. در این زمینه یکی از خدمات این استارت‌آپ که بر مبنای زنجیره‌بلوک ارائه می‌شود، کاهش هزینه نگهداری سرور و کاهش ریسک آن است. بحث دیگر شفافیت است؛ به این طریق که اگر بانکی خواستار ارائه وام می‌تواند با ایجاد رمز ارزی برمبنای بلاک‌چین از چگونگی استفاده از وام اطمینان حاصل کند. فعالیت دیگر این استارت‌آپ در زمینه رمزارزها و کیف پول‌های آنهاست.

دیگر استارت‌آپ این جشنواره حراجی آنلاین چوبید است. در این استارت‌آپ با ارائه یک قیمت پایه، کاربر قبل از شرکت در حراجی، اعتبار بید خریداری می‌کند که هر بید 100 تومان است. با شروع حراجی فرد هر پیشنهادی که ثبت کند، 20 بید از اعتبار وی کاهش پیدا می‌کند و 50 تومان به قیمت کالا افزوده می‌شود. اگر تا 10 ثانیه فردی پیشنهاد دیگری را ثبت نکند کاربر پیشنهاددهنده برنده حراجی خواهد بود. اگر هم فرد برنده نشود بیدهای مصرف شده به حساب کاربری او بازگردانده می‌شود. چوبید هشت هزار کاربر دارد و در نسخه اندروید قابل دسترس است.

بی‌واسطه دیگر استارت‌آپ حاضر در این جشنواره بود. بی‌واسطه این امکان را در اختیار کاربر قرار می‌دهد تا کالا یا خدمات مورد نیاز خود را به‌صورت رایگان اعلام کنند. در مرحله بعد هر فردی که بتواند این کالا یا خدمت را در اختیار کاربر قرار دهد، اعلام آمادگی می‌کند. این اعلام قیمت توسط چندین نفر انجام می‌شود و مشتری با انتخاب قیمت می‌تواند کار را با مناسب‌ترین هزینه به پایان برساند.

استارت‌آپ اسپید که با هدف معرفی خود در این جشنواره حاضر شده بود، با پیاده‌سازی الگوریتم‌های حمل‌ونقل، گامی در جهت رفع مشکل توزیع کسب‌وکارهای فروش کالا، نشریات و انتشارات برداشته است.

علاوه بر استارت‌آپ‌هایی که با حمایت شرکت سپ در این جشنواره حضور پیدا کرده بودند، Payment24 نیز به صورت مجزا و مستقل در این رویداد حاضر شده بود. پیمنت 24 یک استارت‌آپ فعال درزمینه پرداخت‌های آنلاین بین‌المللی است. این مجموعه به‌دنبال رفع نیازهای مختلف پرداخت و دریافت ارزی ایرانیان است و به‌عبارتی ارائه‌دهنده راهکاری پرداخت بین‌المللی است. همچنین خدمات مختلف مربوط به ارزهای رمزپایه، پرداخت هزینه سفارت، پرداخت‌های دانشجویی، ثبت‌نام آزمون‌های بین‌المللی، تهیه انواع مسترکارت، نقد کردن درآمد ارزی، افتتاح حساب پی‌پل و وب‌مانی، اففتاح ساب دولوپر اپل وسیم‌کارت‌های بین‌المللی، ازجمله فعالیت‌های این استارت‌آپ 9 ساله است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.