راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آماده‌سازی شعب بانک ملی برای ارائه کارت سکه در 24 ساعت توسط شرکت پارس

همایش «ملی‌شو» که هفته گذشته برگزار شد، مراسمی برای رونمایی از آخرین دستاوردها و تجهیزات بانک ملی در حوزه فناوری بود. در کنار محصولاتی مانند بام، بله، ملی‌فاند، ملی بازار، CRS، VTM، توریست کارت، شعبه سیار، باجه جوانه‌ها و رمز یک‌بار مصرف نام کارت سکه نیز به چشم می‌خورد.

کارت سکه از طریق شعبه‌های بانک ملی ارائه می‌شود. مشتریان بانک به قیمت روز از بانک سکه خریداری می‌کنند، اما به جای دریافت سکه طلا، کارت سکه دریافت می‌کنند. مهم نیست چند سکه خریداری کرده باشند، هر فرد تنها یک کارت دارد و با همان می‌تواند به حساب کارت سکه‌های دیگران سکه واریز کند. صاحبان کارت، سودی به شکل سود روزشمار رایج حساب‌های بانکی روی این کارت‌ها دریافت نمی‌کنند.

مسئولیت آماده‌سازی شعب بانک ملی در این پروژه مانند سایر طرح‌ها و پروژه‌ها، با شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد یا پارس بود. به گفته سید ناصر طاهری، مدیرعامل این شرکت، کارشناسان و مدیران شرکت پارس در کمترین زمان ممکن و تنها ظرف 24 ساعت اقدامات اولیه و لازم را برای راه‌اندازی این پروژه را به انجام رساندند. درواقع با استارت خوردن این طرح در روز دوشنبه ۱۶ بهمن ماه و هم‌زمان با حضور مردم در بانک که قبل از رونمایی از این سرویس کار آماده‌سازی تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و صدور کارت‌های سکه توسط مدیران و کارشناسان متخصص شرکت پارس استارت خورد و ظرف ۲۴ ساعت اولیه این طرح در 1000 شعبه بانک ملی راه‌اندازی و با ارائه خدمات تحت پشتیبانی شرکت پارس قرار گرفته است.

طاهری درباره آماده‌سازی این پروژه می‌گوید: «آماده‌سازی سیستم نرم‌افزاری، نصب و راه‌اندازی آن، سنجش و تست عملکرد درست و ارائه خدمات در کوتاه‌ترین زمان ممکن و در حین مراجعه مردم به شعب کاری سنگین و پرحجم بود.»

به گفته او استقبال مردم نیز بعد از این رونمایی از کارت سکه‌ها خیلی خوب بوده است و با حجم خرید بالا، تعداد زیادی کارت سکه در اختیار مردم قرار گرفته است. خصوصاً که پیش از این زمینه طرح پیش‌فروش آنها اعلام شده بود و تعدادی از مردم نیز ثبت‌نام کرده بودند.

طاهری همچنین گفت: «انجام دادن این اقدامات و آماده‌سازی‌ها، کار پرحجم و فشرده‌ای برای شرکت ما بود؛ اما از آنجایی که شرکت پارس به‌عنوان پشتوانه عملیاتی بانک ملی ایفای نقش می‌کند، نگذاشتیم مصوبه بانک مرکزی و اقدام بانک ملی در کنار سایر طرح‌های جدیدی که ارائه می‌دهد، به تعویق بیفتد و در کوتاه‌ترین زمان ممکن و هم‌زمان با نصب و راه‌اندازی، خدمات کارت سکه در شعب به مردم ارائه شد و در حال حاضر این طرح در بیش از 1600 شعبه بانک ملی راه‌اندازی و در خدمت مردم است.»

شرکت پشتیبانی افزارهای رایانه‌ای سداد به‌صورت کلی مسئولیت پشتیبانی فناوری اطلاعات بانک ملی و پشتیبانی خدماتی را که این بانک به مشتریان خود ارائه می‌کند را به عهده دارد. شرکت پارس، همچنین پشتیبانی پروژه بام را در بانک ملی نیز به عهده دارد و به‌صورت شبانه‌روزی در هر روز از هفته پاسخگوی همه مشتریانی است که با هرگونه اشکال یا خطایی در این سیستم مواجه شده‌اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.