راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا برگزار شد

گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا با هدف نهایی سازی سند راهبردی گروه تا افق 1400 و استفاده از خرد جمعی و دریافت نظرات و پیشنهاد‌های مدیران ارشد به مدت دو روز در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی گروه فن آوا، گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا به مدت دو روز در روزهای 18 و 19 بهمن‌ماه 1396 هم‌زمان با دهه فجر برگزار شد.

در این گردهمایی که با حضور مدیران عامل، مدیران ستادی و برخی از اعضای هیات مدیره شرکت‌های تابعه برگزار شد شرکت‌کنندگان در 4 کارگروه پرداخت الکترونیکی و فناوری‌های نوین مالی، پیمانکاری، مشاوره و پشتیبانی، ارتباطات و کارگروه نرم‌افزار و حوزه‌های جدید به تبادل نظر و همفکری در خصوص راهبردهای گروه و راهبردهای سطح کسب‌وکار پرداختند.

در افتتاحیه این برنامه مهندس علی نوری مدیرعامل گروه فن آوا با برشمردن اهداف برگزاری این گردهمایی گفت: «انتقال رویکردها و جهت‌گیری‌های مدیریت ارشد، هم‌اندیشی و مشارکت مدیران در نهایی سازی برنامه راهبردی گروه، تقویت همدلی و هم‌افزایی بین مدیران ارشد گروه از مهم‌ترین اهداف این گردهمایی است.»

مدیرعامل گروه فن آوا در خصوص برنامه راهبردی گروه بیان داشت: «این برنامه از چند ماه پیش با تلاش‌های زیاد همکاران تهیه شده و کلیات آن به تصویب هیات مدیره گروه رسیده است.»

او در ادامه افزود: «این ضرورت وجود دارد که برنامه راهبردی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و بر اساس شرایط کسب‌وکار، شرایط صنعت و شرایط شرکت‌هایی که درون گروه فن آوا هستند جزئیاتش تدوین و چالش‌های پیش روی آن مورد بررسی قرار بگیرد و اگر اصلاحاتی مورد نیاز باشد در آن صورت بگیرد.»

نوری با اشاره به جهت‌گیری این برنامه تا افق 1400 عنوان کرد: «اهداف کمی مشخصی را در برنامه راهبردی گروه ذکر کرده‌ایم و مشخص کرده‌ایم که این اهداف در سال‌های پیش رو در چه حوزه‌ای بوده و به چه جایگاهی خواهیم رسید.»

مدیرعامل گروه فن آوا در انتها با اشاره به چالش‌های پیش رو و بررسی آنها در کارگروه‌ها گفت: «حوزه‌های جدید کسب‌وکار، ساماندهی و نحوه مشارکت شرکت‌ها در پروژه‌های مشترک، رویکرد جذب و مشارکت با شرکت‌های استارت‌آپی، راهکارهای جذب منابع مالی برای اجرای پروژه‌ها و چالش‌های جذب، توسعه و نگهداری منابع انسانی از جمله مواردی است که در کارگروه‌های این گردهمایی مورد بررسی مدیران گروه قرار خواهد گرفت.»

در ادامه این برنامه دکتر حمیدرضا نائینی مدیر اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه و دبیر گردهمایی در خصوص نحوه برگزاری کارگروه‌ها بیان داشت: «تیمی از چند ماه پیش بر اساس یکسری از متدولوژی‌ها فضای کسب‌وکار را رصد و تحلیل کردند که بر این اساس بیشتر هدف ما از برگزاری این برنامه این است که از قدرت تحلیل، خلاقیت و فضای ذهنی مدیران برای نهایی سازی استراتژی گروه استفاده کنیم.»

او در ادامه بیان داشت: «سطوح برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌ها در سه لایه تقسیم‌بندی می‌شود. لایه اول استراتژی در سطح هولدینگ، لایه دوم استراتژی در لایه کسب‌وکار و نهایتاً در لایه سوم استراتژی وظیفه‌ای است.»

نائینی در توضیح استراتژی‌های مورد بررسی در این گردهمایی افزود: «استراتژی سطح هولدینگ به دو سؤال پاسخ می‌دهد یکی اینکه در چه کسب‌وکارهایی باید باشیم؟ و سؤال دوم این است که شرکت‌ها را چگونه راهبری و هدایت کنیم؟»

مدیر اقتصادی و برنامه‌ریزی گروه فن آوا افزود: «در این دو روز سه کارگاه برگزار خواهد شد که در کارگروه اول سعی داریم استراتژی‌های سطح سازمان یعنی آن کسب‌وکارهایی که می‌خواهیم در آن حضور داشته باشیم را به بحث بگذاریم و روی حوزه‌های جدید کسب‌وکاری که در آینده می‌خواهیم در آنها کار کنیم، بحث و ارائه راهکار دهیم.»

عضو هیات مدیره گروه فن آوا در انتها گفت: «کارگاه دوم و سوم به استراتژی‌های حوزه کسب‌وکار تعلق دارند و سؤال اساسی در آنها این خواهد بود که چگونه می‌خواهیم در این کسب‌وکارها رقابت و مزیت رقابتی خلق کنیم؟»

گردهمایی سالانه مدیران ارشد گروه فن آوا در دو روز کاری فشرده و با برگزاری سه نوبت کاری کارگروه در روز پنجشنبه 19 بهمن 1396 با ارائه برنامه‌های راهبردی به کار خود پایان داد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.