راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

مدیران سیسکو چگونه افکار را مدیریت می‌کنند؟

شرکت سیسکو سیستمز تعهدی جدی نسبت به تفکر رهبری سازمانی دارد. تیم ارشد مدیریتی این شرکت نوعی روند رو به رشد در زمینه رهبری تفکر (thought leadership) در حوزه فناوری دارد و این موضوع عمدتاً توسط جان چمبرز، مدیرعامل سیسکو، کنترل می‌شود. از آنجا که اندیشه رهبری سیسکو در زمینه کسب اعتبار از طریق ایجاد اطلاعات است، این موضوع اهداف شرکت را در درجه دوم نسبت به چشم‌اندازهای آموزشی قرار می‌دهد.

مارک پشوف (Mark Peshoff)، مدیر ارشد رهبری تفکر در سیسکو، می‌گوید: «وقتی به رهبری تفکر می‌اندیشید درواقع می‌توانید آن را به حوزه‌های مختلفی تقسیم کنید. این نوع رهبری نگاه به آینده دارد و باید نیازهای مشتریان را در اولویت قرار دهد.»

بسیاری از مدیران عامل چشم‌اندازهایی برای سازمان‌های خود دارند و سیسکو بر چشم‌انداز آینده مشتریان متمرکز است. یک نمونه اینکه چمبرز اخیراً بر یکی از بازارهای کلیدی یعنی صنعت ارتباطات متمرکز شده و ایده انتقال از صدا به داده را به منزله فرصتی کلیدی برای مواجهه با صنعت ارتباطات می‌داند.

چمبرز می‌خواهد هر یک از مدیران سیسکو شهرت مخصوصی را برای رهبری تفکر از طریق بلاگینگ، سخنرانی‌های عمومی و مقاله‌نویسی داشته باشند. سیسکو بخشی در وب‌سایتش دارد که مختص رهبری تفکر است و پیوندهایی به گزارش‌های پژوهشی، مقالات، برودکست‌ها، مصاحبه‌ها و دیگر محتواهای مربوط به مدیران اجرایی دارد. این شرکت یک خبرنامه مخصوص هم دارد که مدیرعامل سیسکو نیز در آن عضو است. در این خبرنامه منبعی آنلاین به نام اگسک‌نت (ExecNet) وجود دارد که پیشنهادهایی درباره ویدئوهای مدیران ارشد در مورد فناوری اینترنت و راهکارهای کسب‌وکار در آن ارائه می‌کند. ویدئوهای اخیر با عناوین «شرکت‌ها چطور می‌توانند در جهان رقابتی امروز سودآوری بیشتری داشته باشند؟» و «تعاملات: افق آینده بهره‌وری» در این سایت منتشر شده‌اند.

سیسکو همچنین رویدادهای مربوط به رهبری تفکر دارد که شامل اجلاس‌هایی است که افراد آکادمیک و مدیران اجرایی سیسکو در آن‌ها به موضوعات مهم کسب‌وکار و اینترنت می‌پردازند. اجلاس‌های اخیر سیسکو بر چالش‌های فناوری کسب‌وکارهای کوچک در چین، پیوند بین آی‌تی و راهبرد تجاری و دیگر موضوعات تمرکز داشته‌اند.

این شرکت همچنین مجموعه‌ای از پادکست‌ها دارد که از طریق وب‌سایت سیسکو در دسترس هستند؛ در این پادکست‌ها مدیران درباره موضوعات روز سخن می‌گویند. وقتی موضوعی مثل رهبری تفکر در سازمانی مطرح است، مابقی صنعت، رسانه‌ها، دانشگاه‌ها، سیاست‌گذاران و جمعیت دیگر کسب‌وکار برای گرفتن ایده و بینش در مورد امور فناوری سراغ این سازمان می‌روند. به ‌زعم سیسکو این دقیقاً جایی است که رهبری تفکر خودش را نشان می‌دهد. به گفته پشوف، اعتباری که ما از این طریق کسب کرده‌ایم سهم مهمی در موقعیت رهبری بازار دارد.

او می‌افزاید: «جایگاه سیسکو در فناوری و عرصه تجاری جهانی و تعهدی که نسبت به رهبری تفکر دارد از یکدیگر قابل تفکیک نیست.»

منبع: گت اسلایتلی فیمس / ماهنامه پیوست

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.