پایگاه خبری راه پرداخت دارای مجوز به شماره ۷۴۵۷۲ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بخشی از «شبکه عصر تراکنش» است. راه پرداخت فعالیت خود را از دوم اردیبهشتماه ۱۳۹۰ شروع کرده و اکنون پرمخاطبترین رسانه ایران در زمینه فناوریهای مالی، بانکداری و پرداخت و استارتآپهای فینتک است.
بانک ملت هیچ بدهی به جایگاهداران ندارد
هادی سپانلو، مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت، در مورد بدهی بانک ملت به جایگاهداران اظهار داشت: «بانک ملت هیچ بدهی به جایگاهداران ندارد و حقوق شهروندی مردم با برداشتن دستگاههای پوز از جایگاههای سوخت از بین خواهد رفت.»
به گزارش ایلنا، او با تأکید بر اینکه نباید از مردم درخواست پول نقد شود، افزود: «فعالیت ما با جایگاهداران بیش از یک دهه ادامه دارد و این فعالیت از سال ۸۵ آغاز شده و در سال ۸۶ به اوج خود رسیده است ضمن آنکه در این مدت برای جایگاهداران سیستمهای خوبی طراحی شده است.»
سپانلو با بیان اینکه کلیه استانداردهای شرکت نفت در جایگاههای سوخت برای دستگاههای پوز رعایت شده و در آن زمان هزینه بالایی برای بانک ملت به همراه داشت، افزود: «به دلیل اینکه در جایگاهها مواد اشتعالزای زیادی وجود دارد سیستمهای خوبی هم طراحی شده و کلیه کابلکشیها و دستگاهها از استانداردهای لازم برخوردارند.»
مدیر امور طرح و برنامه بانک ملت خاطرنشان کرد: «تاکنون نارضایتی از بانک ملت گزارش نشده و ما نهتنها برای جایگاهها بلکه برای همه مشتریان خود بازدیدهای ادواری داریم از جمله اینکه دستگاهها را سرویس و اگر رولهای کاغذی احتیاج باشد عوض میکنیم.»
او افزود: «بانک ملت دارای طرحهایی است که تعهدات انگیزشی برای شرکتهای مختلف در بردارد به عنوان مثال؛ کارت هوشمند سوخت با اپلیکیشن کیف پول از جمله طرحهای انگیزشی ماست.»
سپانلو خاطرنشان کرد: «هماکنون هیچ تراکنش آفلاینی بر روی کیف پول نداریم و عدد آن در حجمی که تراکنش انجام میشود قابلگفتن نیست.»
او گفت: «کلیه هزینههای مرتبط با ارتباطات و تراکنشها بالغ بر چندین میلیارد تومان در سال است و ما کاملاً تحت قوانین بانک مرکزی عمل میکنیم و به درستی این وضع را ساماندهی کردیم.»
او با بیان اینکه همه بانکها در خصوص تراکنشها باید قوانین را رعایت کنند، گفت: «واریزها صبحها انجام میشود (قبل از ساعت ۷ صبح) و تراکنشهای روز قبل به حسابها واریز میشود و در خارج از کشور نیز واریزهای دستگاههای پوز با تأخیر ۲۴ تا ۴۸ ساعت انجام میشود تا جلوی تخلفات و سوءاستفادهها گرفته شود.»
سپانلو در پایان گفت: «تا به امروز بابت عملکرد بانک ملت نارضایتی از سوی جایگاههای سوخت دریافت نکردیم، علاوه بر این ما در تمامی استانها مشکلات را گوشزد کردهایم.»