راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

نگاهی به سومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی / گزارش تصویری

سومین اجلاس توسعه‌دهندگان وب فارسی با حضور جمعی از طراحان و توسعه‌دهندگان وب، برنامه‌نویسان، مدیران کسب‌وکارهای اینترنتی و سیستم‌های تحت وب، پنجشنبه پنجم بهمن‌ماه کار خود را با قرائت بیانیه آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مرکز همایش‌های شهید قندی وزارت ارتباطات آغاز کرد.

پس از خوانده شدن پیام وزیر، نخستین پنل با حضور خسرو سلجوقی عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات و آرش برهمند برگزار شد. در این پنل به موضوعات مهمی ازجمله حمایت از استارت‌آپ‌ها، خلق ایده جدید، نیازسنجی از مردم جهت اجرای یک کسب‌وکار مفید و فیلترینگ برخی از شبکه‌های اجتماعی اشاره شد.

خسرو سلجوقی در بخشی از سخنان خود گفت: «برای جا انداختن کرادفاندینگ، وام که زیر نظر بانک مرکزی بود را موقت کنار گذاشتیم تا کار را با سه شاخه دیگر به سرانجامی برسانیم و در مرحله بعد سراغ جا انداختن وام هم خواهیم رفت.»

سپس میلاد منشی‌پور مدیرعامل تپ‌سی در خصوص حوزه کسب‌وکار مطالبی را مطرح کرد که متشکل از شروع کسب‌وکار، جذب سرمایه‌گذار و تعامل با قانون‌گذار بود. منشی‌پور اولویت‌های اصلی استارت‌آپ‌ها در ایران را 3 مورد «مدیریت رشد سریع»، «جذب سرمایه» و«تعامل سازنده با قانون‌گذار» دانست.

در ادامه رضا قربانی مدیرعامل شبکه راه پرداخت سخنرانی خود درباره زنجیره بلوک را با عنوان «زنجیره بلوک جایی که سکوت فریاد میزند» شروع کرد. قربانی در سخنرانی خود نگاهی به فناوری زنجیره بلوک داشت و گفت: «فناوری زنجیره بلوک یک دفتر کل توزیع شده شامل تمام تراکنش‌هایی است که در بستر یک شبکه نظیر به نظیر انجام شده است.» او معتقد بود وقتی از بیت‌کوین صحبت می‌کنیم درباره سختی کارهای سخت صحبت می‌کنیم و سپس درباره 4 معنای بیت کوین صحبت کرد و آن‌ها را به‌طور کامل توضیح داد. او معتقد بود در آینده‌ای نه‌چندان دور ارزهای دیجیتال با تلفیق شدن با اینترنت اشیا و هوش مصنوعی نقش پررنگ‌تری را در زندگی همه ما بازی خواهند کرد.

بعد از سخنرانی رضا قربانی، پنل دوم با حضور سید ولی‌الله فاطمی اردکانی مدیرعامل شرکت توسن و رضا قربانی برگزار شد. در این پنل فاطمی از تجربیات خود و تاریخچه شکل‌گیری توسن گفت. او بر این عقیده بود که هرکسی در دوره خودش شرایط سختی دارد. در کویر گندم بکارید!  او همچنین معتقد بود ناامیدی و گلایه داشتن از شرایط هیچ‌گاه نمی‌تواند عامل پیشرفت و تعالی در زندگی شخصی و کاری شود.

سپس حمید سپیدنام یا مستر تیستر درباره موضوع پرسنال برندینگ صحبت کند. او از نفوذ بسیار زیاد رسانه‌ها بر زندگی افراد گفت و معتقد بود اگر محتوای خوب و هوشمندانه‌ای بسازیم؛ قطعاً خواهیم توانست چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در فضای وب بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کنیم و اصل صداقت قطعاً در تولید محتوا بسیار مهم است. او همچنین از روش‌های خلاقانه و تجربیات خود در طول این سال‌ها برای تولید محتوا گفت.

در ادامه حمیدرضا همتی رئیس کانون توسعه‌دهندگان فضای مجازی درباره موضوع «فرماندهی کنید» مطالبی را مطرح کرد. او اعلام کرد محیط کسب‌وکار، میدان جنگ است و برای موفقیت باید جنگید و باید هدف‌گذاری کوتاه‌مدت داشت تا در درازمدت بتوانیم پیشرفت خود را بسنجیم و رشد کنیم.

سپس سیامک مختاری از نحوه طراحی یک اپلیکیشن کاربرپسند گفت و سعی کرد تا تجربه خود در حوزه طراحی نرم‌افزار خدمات آنلاین بانکی را توضیح دهد. بعد از او، علیرضا درخشان طراح رابط کاربری، تجربیات سال‌های کار خود را بیان کرد و گفت: «تخصص گرایی عامل موفقیت یک کسب‌وکار بوده و بهتر است به‌جای استخدام یک شخص با توانایی‌های متفاوت در هر حوزه‌ای، از افراد مختلف اما متخصص در حوزه‌های مختلف استفاده کنیم.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.