راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

درآمد کارمزد خدمات ارزی در بانک صادرات افزایش یافت

آمار فعالیت‌های ارزی شبکه بانک صادرات ایران از سال ۱۳۹۲ تا پایان آذرماه سال ۹۶ نشان می‌دهد که سودآوری این بانک در بخش  درآمدهای کارمزدی از محل ارائه خدمات متنوع ارزی به مشتریان داخل و خارج از کشور همچنان سیر افزایشی خود را حفظ کرده به نحوی که نسبت به سال ۹۲، جمع کل کارمزدهای دریافت شده در سال ۹۳ قریب به ۴۸ درصد، سال ۹۴ بیش از ۷۷ درصد، سال ۹۵ بیش از ۲۳ درصد افزایش را ثبت نموده است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، جمع کارمزدها و درآمدهای خدمات ارزی بانک از این محل طی سال‌های دولت یازدهم و ۹ ماه ابتدای سال جاری روند مثبتی داشته و از میزان قریب به ۳۹۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۲ در سال‌های ۹۳، ۹۴، ۹۵ و ۹ ماه ابتدای سال ۹۶ به ترتیب ۵۸۱۳ میلیارد ریال، ۶۹۵۶ میلیارد ریال، ۴۸۵۰ میلیارد ریال و ۴۳۳۵ میلیارد ریال رسیده و تداوم روند درآمدزایی در این بخش چشم‌انداز مثبت خود را حفظ خواهد کرد.

کارمزدهای دریافت شده از انواع خدمات ارزی از جمله گشایش اعتبار، حوالجات، خریدوفروش ارز، تعهد اعتبارات مدت‌دار و اقساط فاینانس، ثبت سفارش، ضمانت‌نامه، سوئیفت و پست و تلگراف، اوراق مشارکت ارزی امانی  و درآمد حاصل از فروش اوراق مشارکت ارزی بوده است.

بانک صادرات ایران طی سال‌های مورد اشاره، در بخش منابع ارزی از قبیل منابع جاری، پس‌انداز، سپرده مدت‌دار، پیش دریافت از مشتریان بابت اعتبارات اسنادی دیداری و مدت‌دار، سپرده ارزی دیداری بانک‌های ایرانی و سپرده‌های نقدی ضمانت‌نامه‌ها نیز روند روبه افزایشی داشته به نحوی که مبلغ ۱۱۹۳ میلیون دلاری سال ۹۵ نسبت به سال ۹۲ بیش از ۴۰ درصد رشد یافته است. همچنین مبالغ ارزی قریب به ۱۱۰۰ میلیون دلاری ۹ ماه منتهی به پایان آذرماه سال جاری رشد ۳۰ درصدی  نسبت به سال ۹۲ را نشان می‌دهد که این روند تا پایان سال جاری نیز افزایش خواهد داشت.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.