راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

رقابت 13 برند از تلفن‌های همراه هوشمند در کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018

یک ماه دیگر نوبت به برگزاری بزرگ‌ترین رویداد موبایلی در دنیا می‌رسد. کنگره جهانی موبایل بارسلون 2018، هفتم تا دهم اسفند ماه در شهر بارسلونا برگزار می‌شود و با حضور بیش از 108 هزار شرکت‌کننده از 208 کشور دنیا و همچنین با سخنرانی صدها نفر از شرکت‌های بزرگ و معتبر این حوزه در چهار روز بهترین تجربه را در اختیار حاضرین در رویداد قرار خواهد داد.

کنگره موبایل بارسلون 2018 با شعار «خلق یک آینده بهتر»، 8 حوزه اصلی ازجمله انقلاب صنعتی چهارم، تأمین‌کنندگان سرویس آینده، شبکه، مصرف‌کننده دیجیتال، فناوری در جامعه، محتوا و رسانه، هوش مصنوعی و نوآوری را پوشش خواهد داد.

از یک طرف نمایشگاه و غرفه‌های دیدنی رویداد و از طرف دیگر سخنرانی‌ها و پنل‌های این چهار روز در کنار دیگر برنامه‌هایی مانند 4YFN، Women4Tech، Partner Programme، GLOMO، YOMO بدون شک تجربه به یاد ماندنی را رقم خواهد زد.

اما همانطور که از اسم رویداد مشخص است، تمرکز اصلی کنگره موبایل بارسلون روی گوشی‌های هوشمند جدیدی خواهد بود که با آغاز سال جدید میلادی، شرکت‌های فعال در این حوزه برای معرفی به بازار در این رویداد با خودشان آورده‌اند. دنیای اقتصاد در ادامه به محصولاتی که در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ خواهیم دید پرداخته است.

.

سامسونگ

خبر رونمایی از گلکسی اس ۹ در MWC ۲۰۱۸ دیگر فقط یک شایعه نیست! در CES امسال خبر قطعی رونمایی از گلکسی اس ۹ در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ داده شد و با توجه به اخبار درز پیدا کرده در مورد این موبایل، اطلاعات زیادی داریم.

این موبایل جدید ادامه سری گلکسی و یکی از موفق‌ترین گوشی‌های اندرویدی تا به امروز است. در کل گلکسی اس ۹ شباهت زیادی به گلکسی اس ۸ خواهد داشت.

درست همانند شباهتی که گلکسی اس ۷ و اس ۶ به یکدیگر دارند. از آنجا که گلکسی اس ۸ یکی از بهترین محصولات بازار است، در نتیجه انتظار داریم تا گلکسی اس ۹ هم موفقیت پرچمداران گلکسی را ادامه دهد. پیش‌بینی می‌کنیم ظاهر گلکسی اس ۹ به جز لبه‌‌ها و اطراف آن با گلکسی اس ۸ فرق زیادی نداشته باشد.

در این موبایل از یک تراشه‌ جدید اگزینوس که سریع‌تر از مدل قبلی است که به آن اسنپ‌دراگون ۸۴۵ نیز می‌گویند، استفاده می‌شود. یکی دیگر از تغییرات بزرگ این گوشی عوض شدن اجزای دوربین است. گلکسی اس ۹ قرار است از یک دوربین دوگانه استفاده کند. با اینکه این حدس‌ هنوز تایید نشده است اما به نظر می‌رسد صحت داشته باشد.

.

هوآوی

با وجود اینکه موبایل‌های هوآوی پی‌۱۰ و به‌خصوص پی‌۱۰‌پلاس موبایل‌های قابل تاملی بودند اما بهار پارسال بیشتر توجه‌‌ها روی گلکسی اس ۸ متمرکز شد. خوشبختانه هوآوی با وجود شایعه‌ای درباره رونمایی از مدل پی ۲۰ در MWC امسال، شانس زیادی خواهد داشت.

جزئیات زیادی در مورد این موبایل در دست نداریم، اما طبق آخرین شایعات نسبت ابعاد صفحه نمایش آن ۷/ ۱۸ به ۹ است و صفحه نمایش پی‌۲۰ احتمالا ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ خواهد بود. به نظر می‌رسد پی ۲۰ پلاس Quad HD باشد. در هر صورت این نسبت نشان می‌دهد این گوشی هم مانند اکثر موبایل‌های ارائه شده در سال قبل، صفحه نمایش کل صفحه گوشی را بپوشاند و بدون حاشیه باشد.

شایعه دیگر این است که هوآوی چینش دوربین‌های دوگانه را با قرار دادن سه دوربین پشت پی‌۲۰ به مرحله جدیدی ارتقا داده که یکی از آنها به نظر می‌رسد یک دوربین ۴۰ مگاپیکسلی است.

.

لنوو

از لنوو چه خبر؟ اگر شایعات منتشر شده درست باشد، موبایل‌های موتورولای زیادی در راه است. Droid-Life در این نسل جدید از خط تولید موتورولا پیشرفت‌ کرده و قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شده است.

ایوان بلاس که یکی از متخصصان در این زمینه است در مورد این شایعات گفته است تا به حال شایعه‌ای این‌ چنین کامل، زودهنگام و مخرب برای یک کمپانی نشنیده است! از رونمایی همه‌ این گوشی‌ها در MWC مطمئن نیستیم، اما با توجه به اینکه مدل‌های جی۵ بهار سال قبل به بازار آمدند، احتمال می‌رود مدل‌های موتو جی۶ جدید امسال راهی بازار شوند. با توجه به شایعات یک موتو جی‌۶ معمولی، موتو جی‌۶ پلاس و موتوجی‌۶ پلی در راه است.

هر سه مدل صفحه‌ نمایش‌های بلند ۱۸ به ۹ دارند. در جی ۶ صفحه نمایش ۷/ ۵ اینچ و در جی ۶ پلاس صفحه نمایش ۹۳/ ۵ اینچی است که نسبت به مدل‌های قبلی پیشنهادهایی با قیمت‌های معقول‌تری خواهند داشت. همچنین پشت این موبایل به‌جای فلز مانند گلکسی اس ۸ از شیشه سه‌بعدی استفاده خواهد شد.

با توجه به زمان رونمایی از مدل‌های قبلی در سال گذشته، به نظر نمی‌آید از موتو زد۳ و موتو ایکس ۵ در MWC امسال خبری باشد. شایعات نشان می‌دهد موتوزد۳ و زد۳ پلی با یک صفحه‌ نمایش بدون حاشیه ۶ اینچی با نسبت ۱۸ به ۹ و با وضوح ۱۰۸۰پیکسل نسبت به مدل‌های قبلی پیشرفت زیادی نکرده باشد، اما شایعات حاکی از این است که مدل زد ۳ با وضوح Quad HD به بازار خواهد آمد.

خبر غیر منتظره‌ دیگر این است که امکان دارد لنوو یک Moto Mod به زد۳ اضافه کند. این Moto Mod سرعت اینترنت ۵جی را در اختیار کاربران خواهد گذاشت که البته هنوز از نحوه‌ کارکرد آن اطلاعی نداریم. موتو ایکس ۵ از نظر طراحی تغییرات زیادی کرده است. شباهت زیادی به آی‌فون ایکس دارد و صفحه‌ آن با دوربین‌های جلو دوگانه طراحی شده است.

.

نوکیا

بازگشت گوشی‌های هوشمند نوکیا با اینکه خوب پیش رفته اما آنچنان سر و صدایی به پا نکرده است و از نوکیا ۸ استقبال چندانی نشد. اما امید می‌رود از نوکیا ۹ استقبالی شایسته این گوشی‌‌هوشمند بشود. شایعات از یک گوشی تراز اول به‌همراه یک صفحه‌ بلند با نسبت ۱۸ به ۹ با طراحی‌ زیبا مانند گوشه‌های گلکسی اس ۸ و با همان استایل همیشگی نوکیا خبر می‌دهند.

با وجود قیمت کم آن که برابر با قیمت وان‌پلاس ۵ تی است، می‌تواند در مقایسه با رقبای تراز اولش حرفی برای گفتن داشته باشد. باید صبر کرد و از صحت این شایعات مطمئن شد.

نوکیا ممکن است هنوز حقه‌های رو نکرده‌ای داشته باشد. نوکیا ۶ به روزرسانی شده در حال حاضر در چین موجود است و ممکن است به‌صورت جهانی به فروش برسد. ممکن است خط تولیدی کامل به این مدل اختصاص داده شود و حضوری پررنگ‌تر از قبل برای نوکیا در سال ۲۰۱۸ رقم بزند.

.

سونی

اکسپریا ایکس زد پرمیوم که سال گذشته به بازار آمد، کمی غیرمعمول و عجیب بود. با وجود صفحه نمایش HDR و ۴K  به همراه قابلیت‌های فوق‌العاده دیگری که داشت اما زیادی بزرگ بود. البته ممکن است اکسپریا ایکس زد پرو بتواند خوب ظاهر شود،که این امید شرکت سونی است.

در موبایل جدید سونی هم بار دیگر شاهد صفحه ۷/ ۵ اینچی ۴K اولد خواهیم بود. با اینکه بار قبل چندان بد ظاهر نشد اما این بار بلندتر از قبل و ۱۸ به ۹ خواهد بود. درست همانند بسیاری از دیگر محصولات جدید امسال.

از دیگر مشخصات آن می‌توان به تراشه‌ اسنپ‌دراگون ۸۴۵، حافظه‌  رم ۶ گیگابایتی، حافظه‌ داخلی ۱۲۸ گیگابایتی و دوربین ۱۸ و ۱۲ مگاپیکسلی اشاره کرد. باید دید قیمتی که سونی روی این محصول خواهد گذاشت چقدر خواهد بود. همچنین اگر سونی موفق شود این بار گوشی خوش‌استایل‌تر و زیباتری ارائه دهد قطعا می‌تواند در این بازار موفق باشد.

.

بلک‌بری

بلک‌بری در سال ۲۰۱۸ از دو گوشی‌ جدید‌ رونمایی خواهد کرد که مدل جدید KeyOne را نیز شامل خواهد شد، پس احتمال دارد یکی از این گوشی‌هایی که در نمایشگاه MWC ۲۰۱۸ ببینیم همین کی‌وان جدید باشد.

.

شیائومی

شیائومی نیز در این نمایشگاه حضور خواهد داشت. بر اساس شایعات، محصول جدید این شرکت mi ۷ خواهد بود که با پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۴۵، حافظه‌ رم ۶ گیگابایتی، صفحه نمایش آمولد ۶ اینچی ساخت سامسونگ، شارژر بدون سیم و قابلیت تشخیص چهره رونمایی خواهد شد. اگر مطابق با شایعات باشد می‌تواند در رقابت با برندهای مطرح در این زمینه حسابی بدرخشد.

.

آلکاتل

همچنین احتمال دارد آلکاتل نیز در MWC ۲۰۱۸ موبایل‌های جدیدی را معرفی کند. تمام سری‌های ۱، ۳ و ۵ این شرکت صفحه‌های نمایش ۱۸ به ۹ دارند و مجهز به تکنولوژی تشخیص چهره هستند. قابلیتی که به تنوعی در مشخصات و قیمت مدل‌های مختلف این گوشی‌ها منجر می‌شود.

ال‌جی

ال‌جی جی۷ کجای این لیست جای دارد؟ با اینکه گزارش‌ها از رونمایی این محصول به‌طور قطع خبر داده‌اند، اما ممکن است در MWC ۲۰۱۸ یا حتی تا چند ماه بعد از آن‌ خبری از این محصول به گوش نرسد.

سایت کره‌ای The Investor ادعا کرده است مدیرعامل ال‌جی دستور به شروع مجدد این پروژه داده است و به همین دلیل تا آوریل یا حتی بعد از آن از جی ۷ خبری نخواهد بود. با وجود کم‌رنگ شدن ال‌جی در بازار موبایل این تصمیم به نظر کمی مسخره می‌آید! این شرکت برای حضور دوباره در این بازار باید زودتر دست به کار شود تا همین بازار ضعیف را هم به رقبا نبازد.

.

اچ‌تی‌سی

با توجه به اینکه گوگل قسمتی از تیم موبایل هوشمند اچ‌تی‌سی را خریداری کرده است، خیلی نمی‌توانیم درباره‌ حضور این برند در نمایشگاه امسال نظر بدهیم. البته به‌طور قطع گوگل پیکسل ۳ تا اواخر سال به بازار نخواهد آمد.

.

اپل

چیز جدیدی از اپل در این نمایشگاه نخواهیم دید، چرا که گوشی جدید آنها در سپتامبر به بازار خواهد آمد. با اینکه ممکن است از یک آی‌فون اس‌ای جدید در بهار رونمایی شود، اما این گوشی مطابق با برنامه‌ریزی اپل به بازار می‌آید و کاری به گوشی‌های جدید MWC نخواهد داشت.

.

اپو و زد‌تی‌ای

Oppo و ZTE هم ممکن است دست پر به این نمایشگاه بیایند، البته که هنوز شایعه‌ای در این رابطه نشنیده‌ایم. با این حال به نظر می‌رسد خبرهایی از Misfit، Fossil و نوکیا در راه باشد. برای خبرهای بیشتر از این دو برند باید بیشتر منتظر ماند.

مایکروسافت

مایکروسافت به کجا رسید؟ شاید یکی از هیجان‌انگیزترین موبایل‌هایی که امسال معرفی شود سرفیس‌فون باشد که علاقه‌مندان به این کمپانی چند سالی است منتظر این محصول هستند. از طرفی پلت‌فرم ویندوزفون یک سیستم‌عامل نیمه‌جان است و امیدی به زنده شدن آن نیست.

حالا باید دید مایکروسافت چه تصمیمی برای سیستم‌عامل سرفیس‌فون خواهد گرفت، البته این تصمیم هرچه که باشد به MWC ۲۰۱۸ نمی‌رسد و احتمالا این موبایل اواخر امسال در مراسم رسمی خود مایکروسافت رونمایی خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.