راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

معاون شبکه خدمات انفورماتیک: دیجیتال شدن به مفهوم واقعی امری ضروری برای بانک‌هاست

ضرورت دیجیتال شدن کامل بانک‌ها فقط 2 تا 3 درصد درآمد بانک‌ها صرف فناوری می‌شود. معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک گفت: «در دنیا بانک‌ها 6 تا 9 درصد از درآمد خود را برای فناوری هزینه می‌کنند که این میزان در کشور ما حدود 2 تا 3 درصد است.»

به گزارش روابط عمومی شرکت خدمات انفورماتیک، مهران محرمیان معلم، معاون شبکه شرکت خدمات انفورماتیک در دومین روز از هفتمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت با بیان این‌که موضوعاتی مثل کربانکینگ، سازمان سنتی و فرآیندها در این همایش به حاشیه رفته با طرح این پرسش که چه زمانی شاهد تخریب دیجیتال در حوزه بانکی خواهیم بود به ارائه توضیحاتی در این زمینه پرداخت.

او با بیان اینکه باید دیجیتال شدن به معنای واقعی در حوزه بانک‌ها اتفاق بیفتد این سؤال را مطرح کرد که آیا بانک‌ها می‌توانند تغییرات رادیکال لازم را در خود ایجاد و به سمت دیجیتال شدن حرکت کنند؟

محرمیان در عین حال تأکید کرد: «بانک‌ها نمی‌توانند در حوزه دیجیتال نقش همه را بازی کنند و پیشنهاد من این است که فقط در مرکز بر کار پردازش تراکنش‌ها متمرکز شوند و مهم‌تر این که با حرکت به سمت بانکداری باز فضایی ایجاد کنند تا دیگران از قبیل شرکت‌های FinTech وارد میدان شده و به دیجیتال شدن آن‌ها کمک کنند.»

او همچنین بیان کرد: «فرآیندهای کنونی بانک‌ها تغییرات بنیادین زیادی نیاز دارد که انجام این تغییرات بسیار سخت است. کارمند و یا مدیری که سال‌های سال عادت کرده با مدل خاصی کار کند باید روش‌های کاری خود را بالکل تغییر دهد که البته این کار شباهت به جراحی دارد.»

محرمیان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه بانک‌ها دیتا را جزو مایملک خود می‌دانند گفت: «ممکن است در آینده و با سامانه‌های نوآورانه‌ای که به بازار می‌آید دیتای بانکی مشتریان بانک‌ها با رضایت خود آن‌ها به طور کامل در اختیار شرکت‌های FinTech قرار گیرد. در آن صورت تمام اموری که امروز انتظار است بانک‌ها در حوزه ابرداده‌ها انجام دهند و انجام نمی‌شود توسط شرکت‌های FinTech انجام خواهد شد و به تدریج ممکن است بانک‌ها بخشی از بازار خود را واگذار کنند.»

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.