راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حدود هفت میلیون کارت در سامانه مدیریت کارت سوئیچ هما صادر شده است

اولین کارگاه معرفی محصول گروه حصین با عنوان «سوئیچ پرداخت هما شرکت فن‌آفرین حصین قشم» در روز اول همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت توسط محمودرضا ولایتی برگزار شد.

در ابتدای این کارگاه، تاریخچه‌ای از سوئیچ هما ارائه داده شد و ولایتی گفت که از همان سال 81 که حصین شکل گرفت، پیاده‌سازی و توسعه روی سوئیچ بومی اتفاق افتاد. حول و حوش سال 85، 86 اولین سوئیچ با عنوان سوئیچ IPG بانک مسکن نصب شد. حدود سال 87 بود که سیستم مدیریت کانال بانک مسکن هم به دست حصین سپرده شد. سال 89 حصین سوئیچ پرداخت پایانه فروش در پروژه اتیک مشهد را با پی‌اس‌پی فن آوا شروع کرد. سال 91 و با آمدن شاپرک هم این سوئیچ توانست تاییدیه شاپرک را به دست آورد.

ولایتی در صحبت‌هایش توضیح داد که زبان برنامه نویسی و محیط توسعه این سوئیچ #C و مایکروسافت دات نت است. پایگاه داده‌هایی که با این سوئیچ می‌توانند کار کنند هم پایگاه داده اوراکل است و هم NO SQL برای بالا بردن کیفیت وکارایی سیستم همچنین معماری سوئیچ هم مبتنی بر سرویس است.

ولایتی در ادامه این کارگاه توضیح داد: «مشتریان ما در حال حاضر بانک مسکن، شرک فناوری اطلاعات ناواکو، سداد، فرادیس البرز، بانک پاسارگاد هستند. قبلا در پروژه بیمه ایران شرکت توتان هم این سوئیچ فعالیت می‌کرد. ما در داخل سوئیچ امکان مهندسی معکوس پیام‌ها را هم داریم که به دلیل انعطاف پذیری پروتکل‌هایمان است.»

ولایتی در ادامه کارگاه بحث امنیت سوئیچ را مطرح کرد و گفت:

«در خصوص امنیت هم باید بگویم که این سوئیچ امکان اتصال به انواع مختلف HSM، پیاده سازی SSM، ماژول SSM، پشتیبانی از استانداردهای PCIDSS را دارد. سامانه مانیتورینگ سوئیچ هم به صورت سفارشی‌سازی‌شده قابل پیاده‌سازی است.»

سامانه مدیریت کارت هم بخش دیگری از سوئیچ هما است که چیزی نزدیک به 7 میلیون کارت داخل این سامانه صادر شده است. در خصوص سامانه مدیریت کارت آفلاین هم باید گفت که از این سامانه برای پروژه کارت شهروندی کاشان استفاده می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.