راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

حسینی‌نژاد، مدیرعامل سپ از بورسی شدن این شرکت می‌گوید

در حاشیه هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت که صبح امروز دوم بهمن‌ماه کار خود را شروع کرد، با سید ابراهیم حسینی‌نژاد مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان (سپ) گفتگوی کوتاهی درباره حضورشان در این همایش و همچنین بورسی شدن شرکت، داشتیم.

 

دلیل حضورتان در هفتمین همایش بانکداری الکترونیک و نظام‌های پرداخت چه بود؟

شرکت‌های پرداخت، یکی از بازیگران مهم این صنعت هستند و طبیعتاً حضور ما در این همایش به این دلیل است که می‌خواهیم در کنار دوستان، دیده شویم و از محصولات جدیدی که در این صنعت ارائه می‌شود، با خبر شویم تا بتوانیم در روند افزایش ثروت کشور، تأثیر مثبتی داشته باشیم.

 

کمی درباره بورسی شدنتان برایمان بگویید.

درباره بورسی شدن شرکت، باید بگویم که جلسه پذیرش شرکت، در برج چهار یعنی تیرماه سال جاری اتفاق افتاد و ثبت نمادمان با عنوان «سپ» در آبان ماه انجام شد و اکنون نیز در مراحل نهایی برای عرضه هستیم. پیش‌بینی بنده این است که بین 10 الی 20 روز آینده بتوانیم عرضه را شروع کنیم؛ البته باید توجه کرد ما به‌زعم خودمان از جهت کارهای اجرایی و اداری داریم به این موضوع نگاه می‌کنیم که چه زمانی این عرضه اتفاق می‌افتد ولی برای بورس مهم است که وضعیت بازار چگونه است تا اگر عرضه‌ای اتفاق افتاد، شکست نخورد. با توجه به سوابق قبلی و وضعیت EPS شرکت که خوب بوده و برای سال 97 نیز EPS خوبی را در نظر گرفته‌ایم، فکر می‌کنم که شرکت بتواند عرضه خوبی داشته باشد.

 

چند درصد از سهام شرکت وارد بورس می‌شود؟

طبیعتاً عرضه‌ی اولیه ده درصد است؛ یعنی در مرحله اول باید ده درصد از سهم شناور باشد. ولی فعلاً سهامداران عمده شرکت تمایلی به عرضه بیشتر ندارند.

 

پیش‌بینی نیز درباره قیمت هر سهم شرکت پرداخت الکترونیک سامان در بورس دارید؟

این موضوع باید کشف قیمت شود و در حال حاضر نمی‌شود قیمت هر سهم را گفت. واقعیت این است که این موضوع بسیار ریسکی است، به همین خاطر نیز نه می‌توان اکنون خیلی قیمت بالایی گفت و نه می‌توان آن را پایین در نظر گرفت؛ ولی طبیعتاً سهامدار انتظار قیمت بالاتر را دارد و بورس انتظار دارد که با قیمت پایین‌تر این اتفاق بیفتد بنابراین تا کشف قیمت اتفاق نیفتد، نمی‌توان دراین‌باره حرفی زد؛ البته که گزارش ارزش گزاری برای هر سهم تهیه شده است ولی تا بورس آن را تأیید نکند، قابل‌عرضه نیست.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.