راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

همکاری جمالتو با بانک‌های قبرس برای توسعه‌ی کارت‌های هوشمند EMV

براساس گزارشات منتشر شده، بانک مرکزی قبرس و جمالتو طی یک همکاری، اولین کارت EMV جهانی که از اطلاعات بیومتریک استفاده می‌کند را عرضه کرده‌اند.

در واقع با این کارت‌ها، کاربران به جای استفاده از کد و پسورد برای تائید هویت از اطلاعات بیومتریک همانند اثر انگشت، عنبیه‌ی چشم و … استفاده می‌کنند. پایانه‌های پرداخت متناسب در قبرس نصب شده و کاربران به جای وارد کردن پسورد، انگشت خود را روی سنسور قرار می‌دهند و اثر انگشت کنونی با داده‌های ذخیره شده در کارت مقایسه می‌شوند.

درون این کارت‌های حسگر بیومتریک هیچ باتری جاسازی نشده است و به همین دلیل این‌ کارت‌ها هیچ‌گونه محدودیتی از لحاظ طول عمر و همینطور تعداد تراکنش‌ها ندارند.

مشتریان بانک‌های قبرس اولین کسانی هستند که می‌توانند از کارت‌های بانکی بیومتریک و ایمن استفاده کنند. این کارت‌ها که توسط جمالتو بزرگ‌ترین شرکت امنیت بین‌الملل دیجیتال ساخته شده‌اند، از لحاظ امنیت اطلاعات و حفظ حریم خصوصی در دنیای کنونی بهترین محسوب می‌شوند.

برتراند نوف مدیر ارشد جمالتو معتقد است، استفاده از اطلاعات بیومتریک برای پرداخت‌های بانکی یک نوآوری ساده است، اما بهترین تجربه‌ی کاربری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. آن‌ها نه تنها به شیوه‌ای ساده‌تر کارهای خود را انجام خواهند داد، نسبت به امنیت اطلاعات خود نیز مطمئن‌تر خواهند بود.

منبع: Mobile Payments Today

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.