راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌های جذب شده شرکت‌های انگلیس متعلق به شرکت‌های فین‌تک لندن بود

ارقامی که توسط Pitchbook، آژانس تبلیغاتی لندن و شرکای آن تولید شده است، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در بخش تکنولوژی بریتانیا در سال ۲۰۱۷ به حداکثر میزان خود رسیده است و تقریبا ۲ برابر سرمایه‌ای هست که در سال ۲۰۱۶ به این بخش اختصاص داده شده بود.

میزان سرمایه جذب‌شده توسط شرکت‌های انگلیس در سال ۲۰۱۷ چهار برابر شرکت‌های آلمانی (۶۹۴میلیون پوند)، فرانسه، ایرلند و سوئد بوده است. شرکت‌های فناوری لندن نیز در جذب سرمایه صندوق‌های سرمایه‌گذاری، به میزان قابل توجهی نسبت به شهرهای اروپایی هم‌چون آمستردام، برلین و پاریس پیشرو بودند.

شهردار لندن، صدیق خان می‌گوید آمارهای سرمایه‌گذاری روی استارت‌آپ‌های لندن نشان می‌دهند که لندن بیشترین سرمایه‌ها را نسبت به شهرهای اروپا در اختیار دارد و ما در تلاش هستیم تا با توسعه‌ و پشتکار بیشتر سیلیکون ولی را پشت سر بگذاریم و به بزرگ‌ترین مرکز فناوری جهان تبدیل شویم.

بیشترین سرمایه‌های جذب‌شده در سال 2017 توسط شرکت‌های فین‌تک بوده است و شرکت‌های فناوری انگلستان نیز در این زمینه‌ با ۱.۳۴ میلیارد پوند رکورددار بودند. بیش از ۹۰ درصد سرمایه‌های جذب شده متعلق به شرکت‌های فین‌تک لندن بود، شرکت‌هایی از جمله ترنسفروایز (۲۱۱میلیون پوند)، فاندینگ سیرکل (۸۱.۹ میلیون پوند) و مونزو (۷۱ میلیون پوند).

ایلین بیربیج یکی از شرکای Passion Capital می‌گوید: «این آمار جالب نشان‌دهنده‌ی حضور کارآفرینان فوق‌العاده متخصص در حوزه‌ی فین‌تک انگلیس است. این شرکت‌ها در توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته هم‌چون هوش مصنوعی و ترکیب آن با فین‌تک فوق‌العاده هستند. این اکوسیستم نوآورانه فرصت‌های زیادی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند و نقش موثری در اقتصاد انگلستان خواهد داشت.»

منبع: Finextra

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.