راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

هوندا برای تولید خودروهای متصل به اینترنت با علی‌بابا همکاری می‌کند

شرکت ماشین‌سازی هوندا با شرکت علی بابا وارد همکاری می‌شود تا خودروهایی متصل به اینترنت تولید کنند. نه تنها هوندا بلکه بیشتر شرکت‌های خودروسازی جهان در تلاش برای همکاری با شرکت‌های چینی هستند تا امید بیشتری برای نفوذ به بزرگ‌ترین بازار خودرو جهان داشته باشند.

هوندا، شرکت ماشین‌سازی ژاپنی در حال همکاری با شرکت اوتوناوی (AutoNavi) چین هست تا به رانندگان خدماتی هم‌چون رزرواسیون با استفاده از نقشه‌های اوتوناوی را بدهد و پرداخت‌ها نیز از طریق علی‌پی انجام شوند.

علی‌پی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر دارد و ساده‌ترین روش پرداخت در چین محسوب می‌شود. خدمات برنامه‌ریزی شده اجازه خواهند داد تا رانندگان به راحتی برای رزرو پارکینگ و گاز نیز پرداخت انجام دهند.

هوندا و اوتوناوی شرکت ارائه خدمات مبتنی بر مکان در چین، از سال ۲۰۱۵ برای توسعه‌ی سیستم‌های چندمنظوره‌ای که از بزرگ داده‌ها استفاده می‌کنند، همکاری و مشارکت می‌کنند. آن‌ها با ارائه‌ی خدمات بیشتر و کمک به توسعه‌ی خودروهای متصل به مجموعه سرویس‌های علی بابا به دنبال گسترش همکاری‌های مابین خود هستند.

چینی‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند تا رهبری توسعه‌ی وسایل نقلیه‌ی الکتریکی، خودروهای اشتراکی و تکنولوژی‌های نسل بعدی خودرو را در اختیار داشته باشند. در همین راستا، هوندا به دنبال مشارکت با شرکت‌های پیشرو فناوری اطلاعات محلی چین است و باید گفت که در سال ۲۰۱۸، هوندا به کمک Neusoft یک وسیله‌ی نقلیه‌ی الکتریکی توسعه‌یافته ارائه خواهد کرد.

به لطف تکنولوژی‌های خودگردان و اتوماتیک و سایر پیشرفت‌های حوزه‌ی تکنولوژی، شرکت‌های اینترنتی چینی نقش بسیار مهمی در صنعت خودروسازی ایفا می‌کنند. بایدو که بزرگ‌ترین موتور جستجوی چینی‌ها محسوب می‌شود، اعلام کرد که در ماه جولای بستر رانندگی خودکار آپولوی خود را به صورت منبع باز ارائه خواهد کرد. آپولو از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند و امکان همکاری بایدو با دولت چین و بیش از ۱۷۰۰ شرکت داخلی و بین‌المللی از جمله اینتل، فورد و … را فراهم می‌کند.

شرکت هولدینگ تنست نیز با سهمی که از سهام سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷ بدست آورده بود، به اندازه‌ی ۱.۷۷ میلیارد دلار در تسلاموتورز سرمایه‌گذاری کرده است. مدیرعامل این شرکت، اعلام کرده که آینده‌ی خودروها به سمت اتومبیل‌هایی می‌رود که قابلیت اتصال به هر چیزی را دارند و از همین رو آن‌ها قصد دارند تا فناوری‌های ابری تنست را با وسایل نقلیه ادغام کنند.

رئیس جمهور چین، جیانگینگ معتقد است، صنعت خودروی کشور چین نه تنها باید بزرگ باشد، بلکه باید رقابتی و همواره در حال توسعه باشد. او معتقد است اتومبیل‌های جدید نه تنها باید به فناوری‌هایی هم‌چون تلفن‌های همراه متصل باشند، بلکه باید با سیستم‌هایی هم‌چون هوش‌ مصنوعی و بسترهای پرداخت ادغام شوند.

منبع: Asian Review

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.