راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

سوار بر یونیکورن ایران / با فریبرز چگینی مدیرعامل بهسازان ملت بیشتر آشنا شوید

ماهنامه عصر تراکنش / این روزها خیلی‌ها دنبال یونیکورن ایران می‌گردند. یونیکورن یا اسب تک‌شاخ به کسب‌وکارهایی می‌گویند که بالای یک میلیارد دلار ارزش دارند. بهسازان امروز بیش از یک میلیارد ارزش دارد و باید آن را یک یونیکورن دانست. البته که این حرف به مذاق خیلی‌ها خوش نمی‌آید و ترجیح می‌دهند اولین یونیکورن‌های ایران از دل استارت‌آپ‌های جدیدالتاسیس بیرون آمده باشند. پیش‌ از این با مرتضی مقدسیان درباره داستان بهسازان به‌صورت مفصل گفت‌وگو کردیم.

ببینید: چریک پیر / گزارش یک گفتگوی طولانی با مرتضی مقدسیان

اکنون چگینی، مدیرعامل بهسازان است. پیش‌ از این رسول قربانی گفت‌وگویی با او انجام داده بود و در آن پرسیده بود: از لحاظ منابع انسانی، بهسازان چه وضعیتی دارد؟ پاسخ چگینی را بخوانید: «شرکت ما کاملا تخصصی بوده و هست. ما غیر از رشته نرم‌افزار هیچ استخدامی انجام نمی‌دهیم. شاید بدون اغراق ما بزرگ‌ترین شرکت نرم‌افزاری هستیم که نزدیک به ۴۵۰ متخصص کامپیوتر داریم و بانک هم این فرصت را به بهسازان داده است که نیروی غیر از فناوری اطلاعات جذب نکند. ما ۸۰۰ نیروی انسانی داریم که از این تعداد نزدیک ۸۰ نفر نیروی بانکی، ۱۲۰ نفر نیروهای اداری و خدماتی و نزدیک به ۴۰ نفر نیروی کنترل پروژه و متخصص صنایع داریم. ما هم یک بخش کنترل پروژه مرکزی داریم و هم اینکه هرکدام از واحدها یک واحد کنترل پروژه داخلی دارند.» در زیرمجموعه بهسازان هم شرکت‌های مهمی فعالیت می‌کنند.

چگینی در این زمینه می‌گوید: «بهسازان در این سال‌ها سعی کرده است تا تمام نیازهای فناوری اطلاعات بانک ملت را پوشش دهد و در سال‌های گذشته بهسازان شرکت‌های اقماری متعددی را به‌خاطر تعدد فعالیت‌ها ایجاد کرد. یکی از این شرکت‌ها که قبلا یک معاونت در بهسازان بود و بعدا به‌عنوان یک PSP فعالیت کرد، شرکت «به‌پرداخت ملت» بود که در حال حاضر از نظر تعداد و مبلغ تراکنش بزرگ‌ترین شرکت PSP کشور است.

به ‌غیر از به‌پرداخت، شرکت‌های دیگری نیز زیرمجموعه شرکت بهسازان شکل گرفتند؛ شرکت یاس ارغوانی که کارهای پشتیبانی دستگاه‌های کارتخوان، پروژه سوخت و پروژه‌های شبیه به این را که بهسازان و بانک ملت انجام داده بود را انجام می‌دهد، شرکت صنایع یاس که بیشتر روی سیستم‌دهی و اصول و روش‌دهی بانک‌ها کار می‌کند، شرکت شقایق که کار پشتیبانی میز امداد بانک ملت را انجام می‌دهد.»

1 دیدگاه
  1. اميد می‌گوید

    با رفتنن اقاي مقدسيان و ورود اقاي چگيني اوضاع بهسازان ملت واقعا دچار مشكلات شديدي شده است، و امروز بهسازان ملت يكي از شركت هاي شكست خورده در حوزه بانكداري الكترونيكي هست و با توجه به عدم وجود متخصصان قوي در اين حوزه دچار مشكلات شديدي شده است، رفتن اقاي مقدسيان شايد بزرگترين شكست بهسازان ملت باشد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.