راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

خالق ارز رمزنگاری‌شده لایت‌کوین تمام کوین‌هایش را فروخت

چارلی لی، خالق یکی از بزرگ‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده جایگزین به نام لایت‌کوین، تمام سهام خود در ارز دیجیتال را فروخت. او در پستی که در Reddit قرار داد، گفته است که طی روزهای اخیر تمام سهام لایت‌کوین خودش را فروخته و اهدا کرده است.

او در ادامه گفته است: «خیلی‌ها انتقاد کرده‌اند و این حرکت را صرفا تلاشی در راستای تأثیرگذاری بر قیمت لایت‌کوین از طرف من دانسته‌اند.»

او در توئیتی نوشته است: «من هرچیزی که درباره لایت‌کوین بگویم، چه خوب و چه بد، به این متهم می‌شوم که آن را به‌خاطر منافع شخصی خودم انجام داده‌ام. حتی برخی افراد فکر می‌کنند که من لایت‌کوین را فروش استقراضی کرده‌ام. بنابراین نگهداشتن لایت‌کوین و توئیت کردن درباره آن با منافع من متعارض است.»

لی که کارمند سابق گوگل و کوین‌بیس است، در سال 2011 لایت‌کوین را به وجود آورد و آن را به‌عنوان ارز ارزان‌تر و سریع‌تر از بیت‌کوین معرفی کرد.

به گزارش کوین‌مارکت کپ، صبح روز چهارشنبه، لایت‌کوین پنجمین ارز رمزنگاری‌شده بزرگ در بازار با سرمایه بالغ بر 17 میلیارد دلاری بود.

لی در پستی که در Reddit گذاشته، نوشته است که لایت‌کوین از نظر مالی برای من منفعت بسیاری داشته است و در حال حاضر من به قدر کافی پول و ثروت دارم که دیگر نخواهم موفقیت‌های مالی‌ام را با موفقیت لایت‌کوین گره بزنم.

البته لی هیچ توضیحی مبنی بر اینکه چه تعداد لایت‌کوین و با چه قیمتی فروخته، نداده است اما گفته که این اقدامش هیچ تأثیری بر قیمت دارایی نداشته است.

اگر به بازار لایت‌کوین دقت کنید متوجه می‌شوید که این ارز رمزنگاری‌شده پیش از اعلام فروش سهام لی دچار افت شد و به نظر نمی‌رسد پستی که لی گذاشته، تأثیری بر قیمت لایت‌کوین داشته باشد.

چارلی لی گفته است: «من لایت‌کوین را ترک نخواهم کرد. من همچنان تمام وقت خودم را صرف لایت‌کوین می‌کنم و زمانی که لایت‌کوین به موفقیتی برسد، منفعت آن از طرق مختلف نصیب من خواهد شد اما دیگر نمی‌خواهم این منفعت‌ها با مالکیت مستقیم این کوین همراه باشد.»

منبع: Business Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.