راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آیا نهاوندیان جایگزین سیف در بانک مرکزی می‌شود؟

ساعتی پیش پایگاه خبری انتخاب خبری مبنی بر اینکه محمد نهاوندیان جایگزین ولی‌الله سیف در بانک مرکزی می‌شود، منتشر کرده است.

پایگاه خبری انتخاب / پیش‌تر زمزمه‌های انتخاب محمد نهاوندیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد هم مطرح شده بود. به دنبال این شایعات برخی نمایندگان مجلس از اینکه برخی افراد دوتابعیتی قرار است به‌عنوان وزرای «اقتصادی» معرفی شوند انتقاد کرده بودند.

یک منبع آگاه از توافق بر سر انتخاب محمد نهاوندیان به ریاست بانک مرکزی خبر داده‌اند.

این منبع آگاه در گفتگو با «انتخاب» گفت: توافق بر سر نهاوندیان تقریباً نهایی شده و اگر اتفاق خاصی رخ ندهد او در هفته‌های آینده به‌عنوان رئیس‌کل بانک مرکزی منصوب خواهد شد.

به گزارش سرویس اقتصادی «انتخاب»، پیش‌تر زمزمه‌های انتخاب محمد نهاوندیان به‌عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد هم مطرح شده بود. به دنبال این شایعات برخی نمایندگان مجلس از اینکه برخی افراد دوتابعیتی قرار است به‌عنوان وزرای «اقتصادی» معرفی شوند انتقاد کرده بودند.

تعدادی از نمایندگان اعلام کردند که در صورت معرفی این افراد، درباره این موضوع در صحن علنی صحبت خواهند کرد. برخی دیگر هم اطمینان دادند که چنین وزرایی رأی اعتماد نخواهند گرفت.

با وجود آنکه محمد نهاوندیان یکی از افراد مورد خطاب نمایندگان بود او هیچ‌گاه پاسخی به این موارد نداد و درنهایت نیز به‌عنوان وزیر پیشنهادی معرفی نشد.

نهاوندیان بیش از هر سابقه دیگری با دوره ریاست خود در اتاق بازرگانی شناخته می‌شود و هیچ‌گونه سابقه بانکی نداشته است.

او سال‌ها به‌عنوان نماینده اتاق بازرگانی در شورای پول و اعتبار حضور داشت؛ او در مقطعی دیگر با پیشنهاد سیف و پذیرش رئیس‌جمهور به‌عنوان عضو همین شورا منصوب شد. انتصاب مذکور با انتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی مواجه شد که معتقد بودند سابقه و کارنامه کاری او مناسب حضور وی در این شورا نیست.

از سوی دیگر، بسیاری از ناظران معتقدند ولی‌الله سیف در دوران ریاست خود در بانک مرکزی، بیش از هر مسئول دیگری در دولت با خود نهاوندیان همسو، همفکر و هماهنگ بوده است؛ ازاین‌رو، جایگزینی نهاوندیان به‌جای سیف، فارغ از موارد گفته ‌شده، تغییر محسوسی هم در سیاست‌های بانک مرکزی ایجاد نخواهد کرد و نمی‌تواند اتفاق مثبتی قلمداد شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.