راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

بیژن خیابانی، مدیرعامل ایده ارتباط سام، جهش به سمت آزادي

بازار دیجیتالی ایران دارای چهره‌های نام‌آور فراوانی است که طیف آنها از روسای اتحادیه‌هایی مانند ابراهیم درستی گرفته تا بازرگانانی مانند احمد ساعتچی بنیانگذار بازرگانی ایران و شهریار امیری مدیرعامل بانیان الکترونیک، متفاوت است ولی برخلاف این طیف از تجار سنتی که قدرت خود را مدیون مکنتی سخت‌اندوخته یا جسارت صنفی هستند بیژن خیابانی نماد نسل جدیدی از متنفذان در این بازار است.

او علم تجارت را در فرنگ آموخته و پله‌های شهرت فعلی‌اش را گام به گام طی کرده است و نماینده نام‌های چینی و تایوانی چندی هم در بازار سخت‌افزار بوده ولی همچنان اوج کارنامه حرفه‌ای او در نوکیاست.

هر چند نوکیا پیش از خیابانی هم نمایندگانی پراکنده در بازار ایران داشته است ولی خیابانی طی یک دهه از میانه دهه 70 تا 80 این غول فنلاندی را به صدرنشینی در بازار ایران رساند و هنوز هم بخش شایان توجهی از زیرساخت‌های رسانه‌ای، فرهنگی و توزیعی نوکیا مدیون هوشمندی و جاه‌طلبی خیابانی است که در میانه‌های دولت قبلی ساز جدایی از نوکیا را کوک کرد. طی سال‌های اخیر نام خیابانی از فعالیت‌های متفاوتی از نرم‌افزار گرفته تا اپراتور سوم به گوش می‌رسید ولی بازگشت رسمی و خبرساز وی به عرصه خبری به عنوان توزیع‌کننده سامسونگ مهم‌ترین اتفاق این سال برای او بود. خیابانی در جلسه معارفه خود رجز بریدن از مقام کارمندی را برای رقبایش خواند ولی اخبار حکایت دارد هنوز هم تمامی سرمایه خود را روی آبی‌پوشان سرمایه‌گذاری نکرده است.

منبع: عصر ارتباط

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.