راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با بیت‌کوین ماشین تسلا و لامبورگینی بخرید

شنیدن و دیدن خرده‌فروشانی که بیشتر به سمت بیت‌کوین کشیده می‌شوند و تمایل بیشتری برای پذیرش آن نشان می‌دهند اتفاق خوبی است. اینکه گزینه پرداخت با بیت‌کوین هم در کنار دیگر گزینه‌های پرداختی قرار دارد می‌تواند تأثیر به‌سزایی در جذب مشتری داشته باشد. اما متاسفانه این روند پذیرش کند پیش می‌رود و آن هم به این دلیل است که هنوز بسیاری از کسب‌وکارها بیت‌کوین را ناپایدار می‌بینند.

اما با این‌حال کسب‌وکارهای زیادی در حوزه‌های مختلف کم‌کم درهایشان را به روی بیت‌کوین باز کرده‌اند مانند ساب‌وی، استارباکس، مایکروسافت، اکسپدیا، اووراستاک و غیره. صنعت خودروسازی هم از قائله مستثنا نیست. چند وقت پیش، یکی از خرده‌فروشان ماشین‌های لامبورگینی در کالیفرنیا امکان پذیرش بیت‌کوین از طریق بیت‌پی (Bitpay) را برای مشتریان فراهم کرده است.

گرچه این کار به معنای پشتیبانی کل شرکت لامبورگینی از ارزهای رمزنگاری‌شده نیست اما باز هم برای شروع اقدام جالب و موردتوجهی است.

نمایندگی این شرکت در شهر نیوپورت پیچ کالیفرنیا در توییترش اعلام کرد که ارز بیت‌کوین را برای خرید خودرو قبول می‌کند. این خبر، خبر بزرگی است. اما همانطور که پیش‌تر گفتیم این خبر به این معنا نیست که کل شرکت لامبورگینی به سمت پذیرش این ارز رمزنگاری‌شده رفته است.

اعلام خبر پذیرش بیت‌کوین توسط این خرده‌فروشی از طریق سرویس بیت‌پی می‌تواند باعث ایجاد موج مثبتی نسبت به بیت‌پی شود چراکه در حال حاضر کمی واکنش‌های منفی نسبت به این شرکت از طرف جامعه بیت‌کوین وجود دارد. موضوع دیگری که باید به این خبر اضافه کنیم این است که این نمایندگی فعلا علاقه‌ای به نگه داشتن این بیت‌کوین‌ها ندارد. با اینکه پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان شیوه جدید پرداخت خبر خوبی است اما آن‌ها بیت‌کوین‌های دریافتی را به دلار آمریکا تبدیل می‌کنند.

.

اولین خریدار لامبورگینی با بیت‌کوین چه کسی بود؟

پیتیر سادینگتون که یک کارآفرین و بنیان‌گذار AgileScout.com است نخستین کسی است که توانست با بخشی از بیت‌کوینی که دارد، بهترین خرید عمرش را انجام دهد و با پرداخت فقط 115 دلار، به ماشین موردعلاقه‌اش برسد.

به گفته سادینگتون، سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین، بهترین سرمایه‌گذاری بود که تاکنون انجام داده است. در سال 2011 سادینگتون اولین خرید بیت‌کوین خودش را انجام داد که آن زمان هر بیت‌کوین قیمتی نزدیک به 3 دلار داشت. اما دیگر سراغی از آن نگرفت تا سال 2014 که قیمت هر بیت‌کوین به 250 دلار رسیده بود.

او گفت: «پس از آنکه متوجه پتانسیل این ارزهای رمزنگاری‌شده شدم، دیگر کاملا خودم را وقف بیت‌کوین کردم. بیت‌کوین یک فناوری و یک سرمایه‌گذاری عالی است و واقعا می‌توان آن را آینده پول معرفی کرد.»

اما لامبورگینی تنها ماشینی نبود که در نیوپورت پیچ کالیفرنیا از طریق بیت‌کوین خریداری شد. در سال 2013 بود که فرد ناشناسی معادل 103 هزار دلار برای خرید تسلا مدل S پرداخت کرد که در آن زمان می‌شود حدود 91.4 بیت‌کوین. خبر این خرید همه‌جا منتشر شد و پس از آن نمایندگی آن شهر گفت که حدود 10 تماس از افرادی دریافت کرده است که علاقه‌مند به خرید ماشین با استفاده از بیت‌کوین بودند.

همین چند وقت پیش هم در خبرها گفته شد که خرده‌فروش اروپایی آلزا (Alza)، که پرداخت با بیت‌کوین را در کنار دیگر گزینه‌های پرداختی خودش قرار داده بود، امکان خرید ماشین‌های تسلا مدل S و X را برای مشتریان فراهم کرده است.

درست در نخستین ماه پس از اعلام پذیرش بیت‌کوین توسط آلزا، این شرکت اعلام کرد که 4 درصد پرداخت‌هایش با بیت‌کوین انجام شده است.

یکی از مدیران آلزا می‌گوید: «مدل‌های جدید تسلا را می‌توانید به‌صورت آنلاین و با قیمت 50 بیت‌کوین خریداری کنید. هدف ما از این کار این است که مشتریانمان بتوانند به‌ ساده‌ترین شکل ممکن خریدهایشان را انجام دهند.»

منبع: Reddit و The Merkle و Bitsonline

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.