راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

آینده روشن و درخشان زنجیره بلوک ممکن است شامل حال بیت‌کوین نشود

مکس لوچین از هم‌بنیان‌گذاران پی‌پل گفته است که فناوری زنجیره بلوک، فناوری انقلابی است اما هنوز نسبت به ارزش و جایگاه بیت‌کوین، آن‌طور که باید و شاید مطمئن نیست. او با آنکه این ارزهای رمزنگاری‌شده را با آغوش باز پذیرا است، اما هنوز از ثبات بلندمدت آن با شک و تردید یاد می‌کند.

مکس لوچین در مصاحبه‌ای عنوان کرد که قدرت فناوری زنجیره بلوک بسیار وسیع و گسترده شده است اما هنوز نمی‌تواند با اطمینان چنین چیزی را درباره بیت‌کوین بگوید. با اینکه هیچ شکی درباره قابلیت‌های این ارز رمزنگاری‌‌شده وجود ندارد، لوچین می‌گوید: «این یک ایده ریاضی فوق‌العاده، تکنولوژی عالی و یک کالای جالب و جذاب برای انجام معاملات است. باید تعیین شود که آیا بیت‌کوین یک ارز است و یا صرفا راهی است برای پول درآوردن سریع. من روی چیزهایی سرمایه‌گذاری می‌کنم که بتوانم رویشان نقطه‌نظر قوی و بلندمدتی داشته باشم و درباره بیت‌کوین همچنان در تلاشم تا به این نقطه‌نظر برسم.»

بسیاری هستند که در این ماه‌های اخیر، علی‌رغم ستایشی که از فناوری زنجیره بلوک کرده‌اند، نظر مثبتی درباره بیت‌کوین نداشته‌اند و به‌نوعی آن را طرد کرده‌اند. رهبران صنعت مالی مانند رئیس بانک جهانی، شرکت مسترکارت و خیلی‌های دیگر عنوان کرده‌اند که آینده روشن و درخشان زنجیره بلوک ممکن است شامل حال بیت‌کوین نشود.

اما باید گفت که علی‌رغم تمام این بدبینی‌ها و نظرات نه‌چندان مثبتی که درباره بیت‌کوین وجود دارد، این ارز دیجیتالی به بالاترین رکورد خود تاکنون یعنی قیمت 11 هزار 652 دلار رسیده است.

منبع: THE COINTELEGRAPH

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.