راه پرداخت
رسانه فناوری‌های مالی ایران

با نخستین میلیاردهای بیت‌کوین آشنا شوید

به گزارش The Daily Telegraph، دوقلوهای وینکلوفس به نام‌های کامرون و تایلر که ادعا می‌کنند مارک زاکربرگ ایده فیس‌بوک را از آن‌ها دزدیده است، نخستین میلیاردهای بیت‌کوین در دنیا هستند.

این دوبرادر دوقلو در سال 2009 از زاکربرگ به‌خاطر اینکه ایده فیس‌بوک را از آن‌ها دزدید، شکایت کردند و به این ترتیب توانستند 65 میلیون دلار دریافت کنند که بخشی از این مبلغ یعنی 14 میلیون دلار آن را در سال 2013 روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کردند.

با این سرمایه‌گذاری، به نظر می‌رسد که این دو برادر توانستند یک درصد از تمام بیت‌کوین‌هایی که در آن زمان در گردش بود را خریداری کنند.

سال 2012 و درجزیره ایبیزا در اسپانیا بود که برادران وینکلوفس اطلاعاتی درباره بیت‌کوین به‌دست آوردند و در سال 2015 هم یک بازار ارزهای دیجیتالی به نام گمینی (Gemini) را راه‌اندازی کردند که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌داد تا بتوانند بیت‌کوین خریدوفروش و ذخیره کنند.

تایلر هدفش از این کار را ایجاد مکانی مشابه نزدک یا NYSE اما برای ارز دیجیتال بیان کرد و گفت: «ما چیزی را می‌خواستیم که هم وال استریتی‌ها و هم مِین استریت‌ها (سرمایه‌گذاران شخصی و کسب‌وکارهای کوچک) با آن احساس راحتی کنند.»

از زمان سرمایه‌گذاری این دو برادر روی بیت‌کوین، این ارز دیجیتالی 10 هزار درصد افزایش پیدا کرده و این دو برادر دوقلوی 36 ساله را تبدیل به میلیاردهای این حوزه کرده است.

منبع: Insider

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.